09220669450 – 03133931360

دستگاه بسته بندی خرما

  • سیستم کنترل: PLC و HMI(دارای صفحه نمایشگر لمسی)
  • ساختار: عمودی / افقی
  • ظرفیت متوسط: مراجعه به بروشور دستگاه
  • ظرفیت متوسط: برای دریافت بروشورهای بیشتر و کسب اطلاعات فنی هر دستگاه می توانید تماس بگیرد یا درخواست خود را در انتهای همین صفحه کامنت کنید.


با پیشرفت علم و تکنولوژی، دستگاه های بسته بندی مواد غذایی مدرن و پیشرفته جای روش های مرسوم دستی را گرفته اند. دستگاه های بسته بندی بسیار متنوعی در بازار موجود می باشد که هر یک دارای کاربردهای ویژه ای هستند.
با دستگاه بسته بندی می توانید بیش از 600 کیلوگرم خرما در ساعت بسته بندی کنید که با 8 ساعت کاری روزانه حدود 5 تن خرما می باشد. این ظرفیت تولید توسط دستگاهی با سایز متوسط ​​تولید می شود. در صورت نیاز به ظرفیت تولید بالاتر، می توانید دستگاهی بزرگتر تهیه کنید.


انواع دستگاه بسته بندی خرما

بعد از چیدن خرما از درخت نخل بهتر است جهت حفظ ارزش غذایی آن، به بسته بندی آن پرداخته شود. بسته بندی خرما به دو صورت صنعتی و خانگی انجام می شود. دستگاه بسته بندی خرما در منزل برای بسته بندی های کم با تیراژ پایین استفاده می شود. این دستگاه ها دارای سایز و ابعاد کوچکتری می باشند . قیمت دستگاه بسته بندی خرما خانگی نسبت به نمونه صنعتی آن بسیار مقرون به صرفه تر است و برای کسب و کارهای خانگی با کمترین هزینه قابل راه اندازی می باشد. ولی برای فرایند بسته بندی در فاز صنعتی باید از دستگاه هایی با سایز و ابعاد بزرگتری استفاده کرد. خط بسته بندی خرما برای ظرفیت های صنعتی مناسب است. از این دستگاه همچنین می توان برای بسته بندی حبوبات و خشکبار نیز استفاده کرد.
دستگاه های بسته بندی خرما قابلیت بسته بندی محصولات در ابعاد مختلف بدون ضایعات را به کاربران می دهند. بسته به مدل دستگاه بسته بندی نیز متفاوت می شود.
سه مدل بسته بندی خرما در بازار بسیار معروف هستند:

  1. بسته بندی خرما به صورت پیلوپک (دستگاه بسته بندی خرما تک نفره)
  2. بسته بندی وکیوم خرما
  3. بسته بندی خرما در بسته های چندتایی و بصورت وزنی

دستگاه بسته بندی توزین دار

جهت بسته بندی خرما در بسته های چندتایی از دستگاه بسته بندی توزین دار استفاده می شود. این دستگاه ها در انواع دو توزین، چهار توزین، هشت توزین و ده توزین موجود می باشند. از این دستگاه ها برای بسته بندی خرماهای خشک و نیمه خشک در وزن های 2 تا 20 کیلوگرم استفاده کرد. این دستگاه ها دارای ترازوهای بسیار دقیق دیجیتالی بوده و توانایی بسته بندی انواع مواد گرانولی مانند حبوبات، خشکبار، خرما و… را دارا می باشد. با استفاده از این دستگاه می توان خرما را در وزن های مختلف بسته بندی نمود.

دستگاه بسته بندی وکیوم خرما

یک نوع روش بسته بندی بسیار رایج برای خرما، بسته بندی خلاء برای اهداف خرده فروشی در مغازه ها، سوپرمارکت ها یا فروشگاه های آنلاین است. دستگاه بسته بندی وکیوم خرما با قابلیت تزریق گاز به تخلیه هوای داخل کیسه های پلاستیکی خرما می پردازد و بسته خرما را به صورت وکیوم شده در می آورد.

دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک
مشاهده ویدیو دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک

دستگاه بسته بندی به صورت پیلوپک

از دستگاه بسته بندی خرما تک نفره برای بسته بندی خرما به صورت پیلوپک استفاده می شود. این دستگاه مجهز به سیستم PLC و فتوسل است که محصولات را در بسته بندی پیلوپک (دو دوخت) بسته بندی می کند. از این دستگاه برای بسته بندی محصولاتی مانند گز، باسلوق، شکلات، سوهان، مسقط، آدامس، خرما و … استفاده می شود.قیمت دستگاه بسته بندی خرما دانه ای نسبت به بقیه دستگاه ها ارزانتر است، به همین دلیل از استقبال بالایی برخوردار می باشد.

دستگاه بسته بندی خرما

مراحل بسته بندی خرما

خرما را می توان به عنوان یک وعده غذایی فوق العاده طبقه بندی کرد، زیرا دارای بالاترین انرژی و فیبر در بین انواع میوه ها است و به “نان صحرا” معروف است. خرما سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی ارزشمند است. برای اینکه این میوه پرخاصیت و گرانبها در دسترس مشتریان در سرتاسر جهان قرار گیرد، باید به صورت ایمن بسته بندی شود.

خرما را می توان در طرح ها و اشکال متنوعی بسته بندی کرد. امروزه با مصرف بالای خرما و محبوب بودن آن تلاش شده تا روش های نوینی در حوزه بسته بندی خرما ایجاد گردد. و خرما با بسته بندی های بسیار زیبا و و محکم با دوختی با کیفیت در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان قرار داده شود.
برای شروع تولید بسته بندی خرما، ابتدا باید نوع محصول خود را مشخص کرد. خرماها در اندازه های متنوعی هستند و به صورت خشک، نیمه خشک و یا تر بسته بندی می شوند. در گام بعدی باید مشخص کنید می خواهید خرماها را به چه شکلی بسته بندی کنید به عنوان مثال تکی، وکیوم شده یا وزنی. پس از آنکه نوع بسته بندی خود را انتخاب کردید، حال می توانید یک دستگاه بسته بندی متناسب با هدف خود را برگزینید.
در خط بسته بندی خرما، ابتدا دستگاه سرند قرار می گیرد بعد از آن خرماها بر روی دستگاه سورتینگ می روند و به صورت یکدست می شوند. بعد از آن نوبت شستشوی خرما ها فرا میرسد. بر روی نوار شستشو خرماها به خوبی شسته می شوند. با استفاده از نوار فن دار خرماها خشک شده و بر روی دستگاه پولیش می ریزند. بعد از دستگاه پولیش دستگاه روغن زن خرما وجود دارد. سپس خرماها توسط دستگاه بالابر نواری به سمت دستگاه بسته بندی هدایت می شوند.

مراحل بسته بندی خرما بسته به نوع دستگاه متفاوت است. ولی اکثر دستگاه ها قابلیت تشکیل پاکت و دوخت آن را دارا می باشند. می توان دستگاه ها را به چاپگر مجهز کرد و به صورت خودکار تاریخ تولید و … را بر روی بسته ها چاپ کرد.
اگر به شیرینگ کردن ظروف لازم باشد باید از دستگاه شیرینگ پک استفاده کرد.

دستگاه بسته بندی خرما

بیشتر بخوانید: صفر تاصد راه اندازی خط تولید و بسته بندی خرما

عوامل موثر بر قیمت دستگاه بسته بندی خرما

قیمت دستگاه بسته بندی خرما بر مبنای عوامل مختلفی اعم از خانگی یا صنعتی بودن آن یا کارایی و تجهیزاتش تعیین می شود. در بازار دستگاه های بسته بندی متنوعی موجود است که با توجه به نیاز و بودجه خود باید به انتخابی صحیح دست زد.

سالانه میلیون ها تن خرما در سراسر دنیا تولید و بسته بندی می شود، اگر شما یکی از صاحبان کسب و کار بسته بندی خرما هستید، یک دستگاه بسته بندي خرما قطعا به شما در رشد کسب و کارتان کمک می کند. از جمله مزایای استفاده از این دستگاه می توان به افزایش راندمان تولید، کاهش هزینه تولید، محافظت از خرما در برابر نور، گرد و غبار، جلوگیری از نفوذ حشرات و مهمتر از همه جذب مشتری اشاره کرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دستگاه بسته بندی خرما”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *