09220669450 – 03133931360

دستگاه آسیاب زردچوبه صنعتی تا خانگی

  • قدرت موتور: ۲۲۵۰ وات _ ۲۴۰۰ وات
  • سرعت موتور: ۳۰۰۰ _ ۳۰۰۰۰ دور در دقیقه
  • نوع عملکرد: چکشی
  • جنس چکش ها: فولاد سخت شده
  • جنس تیغه: فولاد سخت شده
  • برای دریافت بروشورهای بیشتر و کسب اطلاعات فنی هر دستگاه می توانید تماس بگیرد یا درخواست خود را در انتهای همین صفحه کامنت کنید.

انواع دستگاه آسیاب زردچوبه

  1. آسیاب عطاری رومیزی
  2. آسیاب نیمه صنعتی عطاری

زردچوبه یکی از پرکاربردترین ادویه‌ها به‌شمار می‌رود و قسمت اصلی ادویه معروف کاری را تشکیل می‌دهد. این ادویه تقریبا در اکثر غذاها استفاده می شود و عطر و بوی خاصی به غذا می دهد. زردچوبه علاوه بر عطر و طعمی که به غذاها می بخشد دارای خواص دارویی بیشمار نیز می باشد.

ساقه های زردچوبه که به صورت چوب هستند به سختی آسیاب می شوند. زردچوبه چون سفت و سخت است در بین انواع آسیاب بیشتر از آسیاب چکشی برای پودر کردن آن استفاده می شود.در هنگام آسیاب کردن زردچوبه نباید مخزن دستگاه را پر کرد زیرا باید فضایی را به چرخش تیغه اختصاص داد تا بتواند به زردچوبه ضربه بزند و آن را پودر کند.
دستگاه آسیاب زردچوبه اصفهان انواع مختلفی دارد. برای آسیاب زردچوبه از همان آسیاب عطاری در ظرفیت های کوچک، نیمه صنعتی و صنعتی استفاده می شود. در عطاری ها، کارگاه ها و مشاغل خانگی اغلب از نوع رومیزی و برای ظرفیت های بیشتر از مدل های نیمه صنعتی و برای کارخانجات با ظرفیت تولید بالا از نمونه های صنعتی استفاده می شود.

آسیاب نیمه صنعتی خانگی

پرمصرف بودن این ادویه باعث شده تهیه زردچوبه آسیاب شده جزو مشاغل خانگی و کارگاهی با تقاضای بالای بازار بشود. برای کسب و کارهای خانگی یا استفاده در آشپزخانه برای تهیه ادویه مصرفی به طور ارگانیک بیشتر از دستگاه های آسیاب نیمه صنعتی عطاری و آسیاب رومیزی عطاری کوچک استفاده می شود. قیمت آسیاب نیمه صنعتی خانگی بسیار مقرون به صرفه می باشد و به سرمایه زیادی نیاز نمی باشد.این دستگاه می تواند سود معقولی برای صاحب کسب و کار داشته باشد.

برای مشاهده انواع دستگاه آسیاب بر روی لینک کلیک کنید.

عملکرد آسیاب زردچوبه

اساس عملکرد آسیاب زردچوبه حرکت چرخشی و با سرعت بالای صفحه دندانه دار متحرک و صفحه دندانه دار ثابت است. در این راستا، برای دستیابی به هدف آسیاب شدن مواد از اعمال ترکیبی ضربه، برش، اصطکاک و برخورد چکش ها و مواد استفاده می شود. مواد آسیاب شده را می توان از طریق محفظه آسیاب زردچوبه تخلیه کرد. علاوه بر این، اندازه های مختلف مواد برای آسیاب شدن را می توان از طریق تغییر صفحه مش های مختلف بدست آورد.

روش پودر کردن گیاه زردچوبه

ساقه‌های زیرزمینی گوشتی گیاه یا ریزوم را جمع‌آوری کرده و در آب جوشانده و سپس مدت سه تا چهار شبانه روز در آب خیس کرده و در طول این مدت آب آن را چند بار عوض کنید به گونه ای که کاملا تمیز شوند و آلودگی های آن ها پاک شود. سپس چوب زردچوبه را که نرم شده است را به قطعات کوچک‌تر برش زده و آن را به مدت ده روز در مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود.
پس از خشک شدن چوب های زردچوبه، آنها را به وسیله دستگاه آسیاب زردچوبه پودر کنید. برای این امر باید آسیابی را در نظر داشته باشید که بتواند عطر و طعم و همچنین رنگ طبیعی ریشه های زردچوبه را حفظ کند و آنها را به پودری دلپذیر با رنگی زرد مایل به نارنجی تبدیل نماید. بهتر است زردچوبه پودر شده را در ظرف شیشه ای نگهداری کنید.

کاربردهای متنوع آسیاب زردچوبه

آسیاب زردچوبه یک پودر کننده همه کاره ادویه است که می تواند پودر فلفل قرمز، پودر زنجبیل، پودر داروهای گیاهی، پودر گشنیز، پودر ماسالا و غیره را نیز تولید کند. این آسیاب برای صنایع بسیاری از جمله : صنایع غذایی، صنایع دارویی، شیمیایی و غیره مناسب است. با این حال، برای مواد حاوی روغن زیاد مناسب نیست.برای برخی از مواد حساس به حرارت، مانند پودر رزین، شکر سفید، نمک و غیره، می توان از آسیاب های دارای دستگاه خنک کننده استفاده کرد و دما را در فرایند آسیاب به خوبی کنترل و تنظیم کرد.

ویژگی های یک آسیاب زردچوبه خوب

  • خروجی کاملا پودر شده با ظرافت مطلوب محصول
  • بدون نقص و دارای عمر طولانی
  • توانایی خرد کردن سریع و مصرف کم انرژی
  • طراحی مناسب خروجی محصول که به طور موثر از رسوب و انسداد مواد در حین آسیاب شدن جلوگیری کند.
  • نصب مش آسان با استفاده از پلاگین
  • نصب موتور داخلی در مرکز ثقل دستگاه و کاملا بالانس که باعث میشود لرزش و صدای تجهیزات به طور موثری کاهش یابد.

قیمت دستگاه آسیاب صنعتی ادویه جات

انتخاب یک دستگاه آسیاب ادویه با کیفیت و در عین حال قیمت مناسب از ضروریات است. هنگام خرید دستگاه باید به پشتیبانی فنی و گرانتی دستگاه از طرف شرکت سازنده توجه کنید. جهت استعلام قیمت میتوانید با کارشناسان نیکوپک، به عنواع تولیدکننده دستگاه آسیاب زردچوبه اصفهان، تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دستگاه آسیاب زردچوبه صنعتی تا خانگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *