09220669450 – 03133931360

آسیاب شکر

  • ولتاژورودی: ۲۲۰ ولت
  • قدرت موتور: ۲۲۵۰ وات – ۲۴۰۰ وات
  • سرعت موتور: ۳۰۰۰ دور در دقیقه
  • جنس بدنه دستگاه: فولاد با رنگ الکترواستاتیک
  • ظرفیت متوسط: برای دریافت بروشورهای بیشتر و کسب اطلاعات فنی هر دستگاه می توانید تماس بگیرد یا درخواست خود را در انتهای همین صفحه کامنت کنید.

انواع دستگاه آسیاب شکر

دستگاه آسیاب شکر صنعتی یک دستگاه کارآمد است که به‌طور گسترده‌ای در صنایع غذایی، شیرینی پزی، عطاری ها، بستنی فروشی ها، کافه ها و …. استفاده می‌شود. سایز و ظرفیت این آسیاب قنادی بستگی به نیاز تولید دارد. هزاران مدل آسیاب شکر در بازار موجود می باشد ولی صاحبان کسب و کار باید با در نظر گرفتن نیاز و ظرفیت تولید روزانه خود و بودجه در دسترس به تحقیق بپردازند تا بتوانند مناسب ترین آسیاب را خریداری کنند. در این مقاله نیز به همین موضوع پرداخته ایم.

  1. آسیاب رومیزی _ آسیاب عطاری کوچک
  2. آسیاب نیمه صنعتی عطاری
  3. آسیاب صنعتی کوچک
شکر آسیاب شده

آسیاب شکر تنها مخصوص شکر و برای قنادی ها نیست؛ بلکه بعنوان دستگاه آسیاب گندم و جو خانگی و صنعتی، ذرت،سویا، هسته خرما، هسته سنجد، زردچوبه و انواع ادویه جات ( آسیاب عطاری)، گیاهان دارویی و سایر مواد نرم و سخت دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. حتی برای مواد آرایشی بهداشتی و صنایع شیمیایی نیز می توان از این آسیاب همه کاره استفاده کرد.
یکی از ویژگی های مهم این دستگاه آسیاب مش های مختلفی است که می توان سایز محصول خروجی را به راحتی با تعویض مش تغییر داد. ظرافت خروجی محصول با استفاده از مش‌های مختلف در سایزهای متفاوت موجود، قابل تنظیم است.

دستگاه اسیاب شکر

اجزای اصلی دستگاه آسیاب شکر

این دستگاه از اجزای مختلفی تشکیل‌شده است که برای رسیدن به هدف مورد نظر با هم کار می‌کنند.در ادامه به معرفی قطعات منحصربه‌فرد آسیاب شکر می‌پردازیم:

مکانیسم تغذیه (فیدر) آسیاب شکر

این مکانیسم اشاره به روش ورود مواد به محفظه آسیاب دارد. جهت انجام فرآیند تغذیه, ممکن است از نیروی جاذبه یا فیدر مجهز به سیستم اندازه‌گیری استفاده شود.در مواردی که دقت مهم باشد از فیدرهای دارای سیستم اندازه‌گیری استفاده می شود. به‌وسیله آن می‌توان هر متغیری را اندازه‌گیری و کنترل نموده و از بی‌نظمی جلوگیری کرد.در سیستم تغذیه گرانشی، دستگاه منحصراً به نیروی جاذبه متکی است. این نیرو باعث تغذیه مواد به محفظه آسیاب می‌شود.

جعبه کنترل

به آن مغز آسیاب شکر نیز گفته می‌شود. جعبه کنترل کلیه فعالیت‌هایی که در داخل آسیاب انجام می‌شود را کنترل می‌کند و به‌عنوان رابط بین اپراتور و دستگاه عمل می‌کند.جعبه کنترل در طرح‌ها و پارامترهای عملیاتی مختلف ارائه می‌شود. از طریق این پنل می‌توانید سرعت خرد کردن مواد توسط آسیاب را کنترل کنید.این پنل دارای یک صفحه نمایشگر است که از طریق آن می‌توانید کارایی و عملکرد آسیاب شکر را کنترل کنید.

چکش های آسیاب

این‌ها اجزایی هستند که عمل اصلی خرد کردن مواد را انجام می‌دهند. چکش‌ها با سرعت‌بالا از 2000 تا 6000 دور در دقیقه می‌چرخند. می‌توان سرعت چرخش را از طریق صفحه کنترل، تنظیم کرد.

به‌طورکلی، این چکش‌ها روی شافت های افقی نصب‌شده‌اند که ممکن است در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخند. این بستگی به روند چرخش روتور دارد. روتور یک شافت چرخشی است که به یک موتور الکتریکی متصل شده است. چکش‌ها به سبک‌ها و اشکال مختلفی قابل‌ارائه هستند.

سیستم انتقال قدرت از الکتروموتور به شفت و چکش‌ها می‌تواند به‌صورت مستقیم و یا توسط تسمه و قرقره باشد. در سیستم مستقیم، قدرت الکتروموتور به‌طور کامل و بهینه به چکش‌ها انتقال می‌یابد، ولی در سیستم تسمه و قرقره می‌توان در موارد خارج از کنترل از الکتروموتور در برابر صدمات ناشی از سختی اجسام و اختلال در چرخش چکش‌ها محافظت نمود.

صفحات مشبک (مش)

بعد از اینکه شکرها خرد شد، مسئله بعدی جمع‌آوری آن‌ها برای آماده‌سازی در مرحله بعدی تولید است. مواد آسیاب شده باید از صفحه‌های مشبک (مش) که آن‌ها را فیلتر می‌کنند عبور کنند.اندازه ذرات خرد شده به‌ اندازه مش‌ها بستگی خواهد داشت. طراحی این مش‌ها به گونه ای است که اندازه ذرات مطابق با اندازه مورد نظر کاربر باشد.

عملکرد دستگاه آسیاب شکر

عملکرد آسیاب شکر می‌تواند بسته به نیاز کاربر تنظیم شود. با توجه به نوع و میزان سختی موادی که می‌خواهید آسیاب کنید زمان پردازش مواد متغیر است, بدین معنی که برای مواد نرم‌تر می‌توان حجم زیادی را در زمان کمتری فرآوری کرد. همچنین شما می‌توانید با تغییر صفحات مش اندازه ذرات خروجی را تعیین کنید.

دستگاه آسیاب شکر
دستگاه اسیاب شکر

یک آسیاب شکر چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • سرعت و دقت بالا
  • دارای شاسی قوی
  • دارای چکش هایی مقاوم و قابل تعویض
  • جلوگیری از ایجاد گرد و غبار
  • دارای حداقل سروصدا و لرزش
  • خروجی حریری و یکدست و نرم
  • بدنه استیل با کیفیت مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی
  • دارای ساختاری ساده است و کار کردن با آن برای کاربر بدون دردسر می‌باشد.
  • دارای کلید قطع کن اضافه بار
  • قطعات قال تعویض و تعمیر

قیمت دستگاه آسیاب شکر

اگر می‌خواهید بر روی یک آسیاب شکر سرمایه گذاری کنید، کیفیت مهم‌ترین چیز است. به هر حال هدف یک آسیاب شکر، ساده و موثر تر کردن کار اپراتور است. آسیابی که مدام خراب شود یا به تعمیر و نگهداری گرانی نیاز داشته باشد دردسر دوچندانی برای کاربر خواهد داشت.علاوه بر این، اندازه و تنوع آسیاب انتخابی به مواد تشکیل دهنده، فرآیندهای عملیاتی کاربر و آنچه می‌خواهد در خروجی به دست آورد بستگی دارد.


شرکت نیکوپک یکی از سازندگاه آسیاب شکر اصفهان است. شما می توانید خرید دستگاه آسیاب شکر را به صورت حضوری یا غیر حضوری انجام دهید. این آسیاب دارای ضمانت 18 ماهه و خدمات پس از فروش 10 ساله است و امکان ارسال به سراسر کشور میسر است.این آسیاب قنادی قیمت بسیار مقرون بصرفه ای و کیفیت موتور بی نظیری در مقایسه با بازار کنونی دارد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آسیاب شکر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *