09220669450 – 03133931360

انواع آسیاب های جدید

انواع آسیاب های جدید
آنچه خواهید خواند:


از قدیم افراد برای خرد کرد و آسیاب کردن مواد، از دستگاه‌های ساده استفاده می‌کردند. با پیشرفت تکنولوژی انواع آسیاب‌های جدید روانه بازار شدند. این دستگاه‌ها می‌توانند با قدرت بیشتر، کیفیت بهتر و سرعت بیشتر مواد غذایی را خرد و آسیاب کنند. انواع آسیاب‌های جدید در انواع مختلف تولید می‌شوند تا به نسبت نوع نیازی که دارید؛ هرکدام را انتخاب کنید. از دستگاه‌های آسیاب برای پودر کردن مواد مختلف مانند ادویه‌ها، گندم و جو، غلات، هسته سنجد، هسته خرما، دانه قهوه و غیره استفاده می‌شود.

انواع دستگاه آسیاب

در کل دستگاه آسیاب به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند.
1.آسیاب‌های خانگی و فروشگاهی: این دستگاه‌ها عموما اندازه و ظرفیت کوچکی دارند و برای کسب‌وکارهای کوچک مانند قنادی‌ها یا عطاری‌ها استفاده می‌شوند. همچنین در خانه‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.
2.آسیاب‌های نیمه‌صنعتی و کارگاهی: این آسیاب برای خرد کردن حجم متوسط مواد به کار می‌رود. با این دستگاه می‌توانید انواع مواد سخت و نرم را آسیاب و خرد کنید. به طور معمول آسیاب‌های کارگاهی بدون نیاز به الک، یک آرد یک دست به شما تحویل می‌دهند. این سری از آسیاب‌های جدید برای آسیاب کردن انواع ادویه، سنجد با هسته، هسته خرما، تمبر هندی و غیره کاربرد دارد.
3.آسیاب‌های صنعتی و کارخانه‌ای: دستگاه‌های آسیاب‌های بزرگی که در کارخانه‌ها قرار دارند و حجم زیادی از مواد را آسیاب می‌کنند؛ جز دستگاه‌های آسیاب صنعتی هستند. این آسیاب‌ها می‌توانند در ساعت تا 3 هزار کیلوگرم مواد را آسیاب کنند. استفاده از این آسیاب‌های بزرگ باعث می‌شود که راندمان کار در کارخانه‌ها بالا رفته و سرعت کار بیشتر شود.

انواع آسیاب‌های جدید از نظر ساختار داخلی

اصلی‌ترین بخش هر آسیاب تیغه آن است که با عملکرد خود باعث خرد شدن مواد می‌شود. به نسبت اینکه تیغه از چه نوعی باشد؛ دستگاه برای آسیاب کردن انواع به خصوصی از مواد غذایی کاربرد دارند.

انواع آسیاب های نیمه صنعتی

1.آسیاب چکشی
2.آسیاب شمشیری

1.آسیاب چکشی

در کارگاه‌هایی که ظرفیت آن‌ها حدود 50 کیلوگرم در ساعت است؛ برای آسیاب کردن غلات و مواد مختلف از آسیاب‌های چکشی استفاده می‌شود. با تقویت کردن موتور و استفاده از موتور قوی‌تر می‌توان ظرفیت این دستگاه را تا 200 کیلوگرم در ساعت هم افزایش داد.

2.آسیاب شمشیری

این دستگاه تیغه فولادی و تیز دارد. تیغه روی یک محور ثابت سوار شده و به حرکت درمی‌آید و مواد غذایی را آسیاب می‌کند. این آسیاب در اندازه و قدرت‌های تولید می‌شوند.

تفاوت دستگاه آسیاب چکشی و شمشیری

تفاوت بزرگ این دو نوع از انواع آسیاب‌های جدید در شیوه قرار گیری تیغه‌ها است. در آسیاب‌ها شیوه پودر و بلغور کردن مواد در هر کدام از دستگاه‌ها متفاوت است. برای مثال افرادی که خوراک دام و طیور تهیه می‌کنند؛ بهتر است که آسیاب شمشیری بخرند. چرا که این دستگاه‌ها عملکرد بهتری در تهیه بلغور دارند. ما اگر به دنبال آردهای حریری و یکدست هستید؛ آسیاب چکشی انتخاب بهتری است.
در بین انواع آسیاب‌های جدید، آسیاب‌های چکشی معمولا دارای 4 چکش هستند که در فاصله یکسان در کنار هم و در یک محور دایره شکل قرار گرفته‌اند. داخل محفظه پر از پره‌هایی است که 75 درصد از فضای آن را اشغال می‌کنند. مابقی فضا به قرار دادن مش‌ها اختصاص دارد.
با این چینش مواد با سطح کنگره‌ها تماس بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر به پودر تبدیل می‌شوند. در مدل آسیاب شمشیری، کنگره‌ها تنها 30 درصد از محفظه را اشغال می‌کنند و بقیه فضا به قرار گرفتن مش‌ها اختصاص دارد. این روند باعث می‌شود که مواد بلغور و گرانولی شوند.
مسئله مهم دیگر در خصوص آسیاب شمشیری، شیوه قرار گرفتن تیغه‌ها است. تیغه‌های این آسیاب هم مانند آسیاب چکشی شامل یک تعداد تیغه است که در یک محور دایره‌ای شکل با فاصله یکسان در کنار هم قرار دارند. با این تفاوت که به جای 4 تیغه، چهار ردیف تیغه وجود دارد که هر ردیف نیز شامل 4 تیغه است. در اصل در آسیاب شمشیری 16 تیغه وجود دارد؛ اما آسیاب چکشی تنها 4 تیغه دارد.

ویژگی‌های بهترین آسیاب‌های جدید

پیشرفت تکنولوژی مانند تمام حوزه‌ها باعث پیشرفت و بهبود دستگاه‌های آسیاب نیز شده است. ویژگی انواع آسیاب‌های جدید و پیشرفته عبارت‌اند از:

  1. خروجی یکنواخت محصولات
  2. بدون لرزش بودن و ثابت بودن دستگاه
  3. با کمترین صدا و آلودگی صوتی
  4. تولید کمترین میزان گردوغبار
  5. موتور قوی و پرقدرت
  6. چکش‌های فولادی و مقاوم
  7. کیفیت بالای تیغه‌ها و استهلاک پایین
  8. مصرف انرژی کم
  9. حفظ کیفیت، طعم و عطر مواد غذایی
  10. مصرف انرژی بهینه
  11. دارای کلید کنترل بار
  12. رعایت تمام اصول ایمنی
  13. تناسب ظرفیت و موتور نصب شده روی دستگاه
  14. امکان شستشو و تمیز کردن راحت دستگاه
  15. دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  16. راندمان بالا
  17. پرتی کمتر

کاربردهای انواع آسیاب های جدید

انواع آسیاب‌های جدید کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارند. این دستگاه‌ها باعث بیشتر شدن سرعت و راندمان کاری شده و ترتیبی می‌دهند که کیفیت محصولات تولید شده تا اندازه قابل توجهی افزایش پیدا کند.
صنایع غذایی: در صنایع غذایی، انواع آسیاب‌های جدید برای خرد کردن، پودر کردن، بلغور کردن مواد به کار گرفته می‌شوند. برای مثال در تولید آرد، شکر، قهوه، گندم و جو، ذرت، غلات، قند، شکر، ادویه‌جات و غیره کاربرد دارند.
صنایع شیمیایی: در صنایع شیمیایی انواع آسیاب‌های جدید برای پودر کردن مواد دارویی استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها معمولا برای تولید قرص و کپسول به کار گرفته می‌شوند.
صنایع معدنی: در این صنایع دستگاه‌های آسیاب کارشان خرد کردن و پودر کردن سنگ‌ها و مواد معدنی مانند آهنگ، سیمان، سنگ‌های قیمتی و غیره است.
صنایع پلیمری: در صنایع پلیمری دستگاه‌های آسیاب، برای آسیاب کردن مواد پلیمری مانند پلاستیک‌ها و لاستیک‌ها به کار گرفته می‌شوند.
صنایع کاغذ: در این صنعت، الیاف و خرده‌های چوب برای تولید کاغذ، آسیاب می‌شوند.
صنایع بازیافت: در صنایع بازیافت موارد قابل بازیافت مانند پلاستیک، شیشه‌، فلزات و غیره بازیافت می‌شوند.

برخی از پرفروش‌ترین انواع آسیاب های جدید

نیکوپک به عنوان تولید کننده انواع آسیاب‌های جدید، انواع متعددی از آسیاب‌ها را تولید و روانه بازار کرده‌است. در ادامه به برخی از پرفروش‌ترین این آسیاب‌ها اشاره می‌کنیم:

1.آسیاب نیمه صنعتی شمشیری

آسیاب شمشیری نیکوپک از انواع آسیاب‌های جدید و یک آسیاب نیمه‌صنعتی است که عملکرد شمشیری دارد. تیغه‌های این آسیاب از فولاد تیز ساخته شده‌اند و روی یک محور ثابت می‌چرخند. این آسیاب کارش خرد کردن و بلغور کردن مواد از جمله خوراک دام‌ها است. قدرت موتور آسیاب شمشیری نیمه‌صنعتی 5.3، 10 و 15 اسب بخار است.
این دستگاه برای تهیه خوراک دام، بلغور کردن ذرت، آسیاب جو و گندم، صدف و غیره کاربرد دارند. با تهیه این دستگاه می‌توانید انتظار یک خروجی یکدست و یک اندازه را داشته باشید. از طرفی کار کردن با آسیاب شمشیری کاملا ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. حمل‌ونقل این دستگاه نیز به کمک تایرهایی که زیر پایه قرار دارد؛ به سادگی انجام می‌شود.

اسیاب شمشیری

2.آسیاب بزرگ صنعتی با تیغه چکشی

آسیاب صنعتی بزرگ ( صنعتی چکشی) برای خرد کردن مواد در حجم بالا استفاده می‌شود. آسیاب چکشی می‌تواند انواع مواد سخت و نرم را خرد و آسیاب کند. این دستگاه برای کارخانه‌های بزرگ تولید می‌شود و قادر است در ساعت 350 کیلوگرم ماده را خرد و آسیاب کند.

آسیاب صنعتی بزرگ ( صنعتی چکشی)

3.آسیاب کوچک صنعتی

آسیاب صنعتی کوچک نیکوپک از انواع آسیاب‌های جدید است. این آسیاب برای خرد کردن 50 کیلوگرم مواد نرم و 30 کیلوگرم مواد سخت در ساعت کاربرد دارد. آسیاب صنعتی کوچک نیکوپک با عملکرد تیغه پروانه‌ای برای مغازه‌ها و عطاری‌ها گزینه مناسبی است. از شاخصه‌های این آسیاب این است که در این مدل سیستم پیش خردکن به کار گرفته است. به طوری که ابتدا در مخزن اولیه مواد خرد شده و به تکه‌های کوچک تبدیل می‌‌شوند و در مرحله بعد آسیاب می‌شوند.

دستگاه آسیاب صنعتی کوچک

4.آسیاب عطاری نیمه صنعتی

آسیاب نیمه صنعتی عطاری برای آسیاب کردن موادی مانند ادویه‌ها، هسته خرما، سنجد با هسته، غلات و غیره استفاده می‌شود. این آسیاب می‌تواند 50 کیلوگرم مواد را در ساعت آسیاب کند. این آسیاب عطاری مانند دیگر آسیاب‌های نیمه‌صنعتی، دارای 6 مش با اندازه‌های مختلف است.
این دستگاه کارکرد آسانی دارد و بدون صدا و لرزش به کارش ادامه می‌دهد. همچنین کلیدهای کنترل بار از فشار آمدن به دستگاه جلوگیری می‌کند.

آسیاب نیمه صنعتی عطاری

پیشنهاد: قیمت آسیاب صنعتی عطاری

5.دستگاه آسیاب پولورایزر

این دستگاه برای میکرونیزه کردن مواد از 200 تا 900 میکرون به کار می‌رود. دستگاه آسیاب پولورایزر از انواع آسیاب‌های جدید بوده و بسیار قدرتمند است و در 4 مدل و ظرفیت متنوع تولید می‌شود. وجود سنسورهای حرارتی و تخلیه بار، پمپ روغن و روغن کاری اتوماتیک، صدا و لرزش کم و غیره از شاخصه‌های دستگاه آسیاب پولورایزر است.

دستگاه آسیاب پولورایزر

6.آسیاب نیمه‌صنعتی با تیغه چکشی

آسیاب چکشی نیمه‌صنعتی برای پودر کردن و بلغور کردن انواع مواد سخت و نرم کاربرد دارد. آسیاب‌های صنعتی چکشی به صورت ضربه‌ای مواد را پودر و نرم می‌کنند. این آسیاب دارای مش‌ها با اندازه‌های 0.75 ، 1، 1.5، 2، 3، 5 میلی‌متر است که به‌واسطه آن‌ها می‌توانید مواد را با اندازه دلخواه تحویل بگیرید. کارایی آسان، حمل‌ونقل آسان، عدم ایجاد گردوغبار و داشتن کلید اضافه بار از جمله ویژگی‌های این دستگاه است.

7.آسیاب عطاری کوچک(رومیزی)

آسیاب رومیزی _ آسیاب عطاری کوچک را معمولا در کانتر عطاری‌ها و فروشگاه‌ها می‌بینید که به عنوان آسیاب عطاری به فروش می رسد. این آسیاب برای خرد و آسیاب کردن روزانه مواد در حجم کم، کاربرد دارد. محفظه داخلی این دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است. البته در صورتی که مشتری به یک متریال دیگر در ساختار آسیاب نیاز داشته باشد؛ تولید کننده می‌تواند به سفارش او ساختار دستگاه را تغییر دهد. جنس بدنه دستگاه از فولاد است و برای روشن شدن به برق شهری نیاز دارد.

آسیاب رومیزی عطاری

قیمت دستگاه آسیاب سنجد با هسته

سخن پایانی

دستگاه‌ آسیاب نقش مهمی در بسیاری از مشاغل دارند. با خرید این آسیاب مناسب، پروسه انجام کار را سرعت داده و راندمان کار را بالا می‌برید. با پیشرفت تکنولوژی انواع آسیاب‌های جدید وارد بازار شدند. فرد به نسبت حجم مواد و میزان کاری که دارد؛ می‌تواند هر کدام را انتخاب کند. انواع آسیاب‌های خانگی، نیمه‌صنعتی و صنعتی در بازار وجود دارند. همچنین آسیاب‌های نیمه‌صنعتی به انواع آسیاب‌های شمشیری و چکشی تقسیم می‌شوند. با شناخت قابلیت‌های هر کدام از این دستگاه‌ها می‌توانید بهترین گزینه را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

شماره های تماس: 03133931360 - 09220669450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *