09220669450 – 03133931360

خط تولید بسته بندی حبوبات

خط بسته بندی حبوبات شامل سه مرحله کلی : بوجاری، پولیش، توزین و بسته بندی است. اولین مرحله بوجاری یا پاک کردن حبوبات از شن و ضایعات است. ابعاد دستگاه بوجاری حبوبات متناسب با فضای کارگاه و ظرفیت تولید تعیین می شود. پس از آن حبوبات به نوار نقاله دستچین هدایت می شود تا تمام اجسام اضافه از حبوبات جدا شوند. حال نوبت به سرند شدن حبوبات و یکدست شدنشان توسط دستگاه سورتینگ حبوبات می رسد. پس از آن تمام گرد و غبار محصولات به وسیله دستگاه پولیش گرفته می شود و محصول آماده بسته بندی در وزن های مدنظر توسط دستگاه بسته بندی حبوبات می شوند.

vegtavle

سفارشی سازی خط تولید مشاوره و طراحی خط تولید قبل از خرید راه اندازی و اجرای خط در محل آموزش استفاده از دستگاه ها خدمات پس از فروش ضمانت محصولات

نمونه ای از یک خط کامل بسته بندی حبوبات

خط فرآوری و بسته بندی حبوبات
فرآوری و بسته بندی حبوبات 1

معرفی دستگاه های خط تولید حبوبات

دستگاه بوجاری حبوبات

دستگاه بوجاری برای جدا کردن آشغال و ضایعات از محصول است.در زمان بوجاری حبوبات ،خاک و گرد وغبار ،پوسته تخم حشرات و.. از محصول جدا می شوند.

مشاهده ویدیو محصولات

برای مشاهده عملکرد دستگاه های صنایع غذایی نیکوپک بروی تصویر زیر کلیک نمایید.

0تا100خط کامل بسته بندی حبوبات

امروزه دستگاه های پیشرفته زیادی طراحی و تولید می شود که عمل فرآوری و بسته بندی حبوبات به راحتی، با سرعت و دقت بالا انجام میشود. تنوع این دستگاه ها زیاد می باشد و صاحبان کسب و کار باید با توجه به نیاز خط تولید خود، میزان تولید در روز، هزینه در دسترس و غیره دستگاه های مناسب با کسب و کار خود را انتخاب و خریداری کنند.
حبوبات از جمله محصولاتی می باشد که همیشه خریدار دارد و در بین مردم بسیار زیاد استفاده می شود. به همین دلیل رقابت بین تولید کنندگان زیاد است. تولید کنندگان سعی میکنند حبوبات را به خوبی تمیز و سطح آن را براق کنند و برای حفظ کیفیت و سلامت محصول آن را بسته بندی میکنند. همه ی این عوامل به جذب بیشتر مشتری کمک شایانی می کند.
به دلیل توجه روزافزون به بهداشت مواد غذایی و راحتی حمل و نقل امروزه افراد حبوبات را به صورت بسته بندی شده ترجیح میدهند تا فله ای. همانطور که میدانید استفاده از محصولات آماده و بسته بندی شده محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.
با استفاده از این خط می توان انواع حبوبات مانند لوبیا، عدس، باقلای خشک، ذرت، نخود، لپه، ماش و غیره را فرآوری، بسته بندی و در نهایت به بازار عرضه کرد. راه اندازی خط فرآوری و بسته بندی حبوبات به تمامی افرادی که قصد شروع یک کسب و کار صنعتی بزرگ یا حتی کارگاهی و خانگی را دارند پیشنهاد می شود.

مراحل خط بسته بندی حبوبات

در ابتدای خط تولید بسته بندی حبوبات بالابر وجود دارد تا حبوبات را به دستگاه بوجاری انتقال دهد. حبوبات در دستگاه بوجاری تمیز میشوند و مواد زائد، سنگ، شن، خاک و خاشاک،گرد و غبار و غیره از آنها جدا می شود.
در مرحله بعد برای بازبینی دوباره حبوبات بر روی نوار نقاله دستچین قرار میگیرند و به صورت چشمی توسط اپراتور مواد زائد از آن جدا می شوند. سپس حبوبات به دستگاه سورتینگ میروند تا به صورت تمیز و یکدست وارد مرحله بعد بشوند. در مرحله بعد برای جلا دادن محصول، حبوبات وارد دستگاه پولیش حبوبات می روند و در آنجا غبارروبی و براق میشوند. در آخر حبوبات آماده بسته بندی می شوند.
برای بسته بندی حبوبات از دستگاه بسته بندی توزین دار استفاده می شود. این دستگاه بسته بندی به صورت تک توزین، دوتوزین، چهار توزین و شش توزین در بازار موجود هستند. هر یک از این دستگاه ها در ظرفیت تولید و نحوه عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند.با این دستگاه می توان وزن مورد نظر برای بسته بندی را به دستگاه داد و بسته هایی با همان وزن به صورت کاملا دقیق تولید کرد. بسته بندی اصولی به حفظ کیفیت محصول و همچنین بازاریابی و جذب مشتری آن بسیار کمک میکند. بنابراین بسته بندی در صنعت مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است.

در مقاله معرفی دستگاه بسته بندی حبوبات به طور کامل درخصوص دستگاه های مصرفی برای این منظور صحبت شده است.

مزایای خط فرآوری و بسته بندی حبوبات

  • افزایش سرعت و دقت تولید
  • کاهش نیاز به نیروی انسانی
  • افزایش کیفیت محصولات
  • جذب مشتری بیشتر
  • تولید محصولات بهداشتی
  • تنوع در تولید
 

الزامات اولیه خط تولید حبوبات

حداقل نفرات مورد نیاز این خط: 2 نفر
حداقل بودجه مورد نیاز: حداقل هزینه ۲۵۰ میلیون تومان (پاییز 1401)
حداقل فضای مورد نیاز: 100 متر