09220669450 – 03133931360

راه اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی

برای به دست آوردن چیپس سیب زمینی با کیفیت، هر فرآیند و هر دستگاه در خط تولید چیپس سیب زمینی باید بی عیب و نقص کار کند. چیپس سیب زمینی از محصولات محبوب و پرطرفدار در صنعت مواد غذایی می باشد که سرمایه گذاری بر روی آن بسیار پرسود و درآمد می باشد. امروزه جهت بالا بردن سرعت و کیفیت محصولات دستگاه های صنعتی متنوعی در حال گسترش و توسعه می باشند. 

vegtavle

سفارشی سازی خط تولید مشاوره و طراحی خط تولید قبل از خرید راه اندازی و اجرای خط در محل آموزش استفاده از دستگاه ها خدمات پس از فروش ضمانت محصولات

نمونه ای از یک خط تولید و بسته بندی چیپس سیب زمینی

خط تولید چیپس سیب زمینی
خط تولید چیپس سیب زمینی

معرفی دستگاه های خط چیپس سیب زمینی

دستگاه شستشوی و پوست کن برسی

در این مرحله از دستگاه شستشو و پوست کن برسی استفاده می شود که برس های این دستگاه به گونه ایی طراحی شده اند که قادرند پوست سیب زمینی ها را به خوبی بکنند. این دستگاه همچنین می تواند سیب زمینی ها را به روشی موثر و کارآمد شستشو دهد. علاوه بر این، به جز سیب زمینی، می تواند سایر سبزیجات ریشه ای مانند هویج، زنجبیل و غیره را نیز بشوید. این دستگاه به وسیله ی برس های ساینده و نازل های پاشش آب، به شستشوی کاملا تمیز و بهداشتی سیب زمینی ها می پردازد . این دستگاه را می توان متناسب با نیاز مشتری و حجم کار آن طراحی و تولید کرد.

گام به گام مراحل خط تولید و بسته بندی چیپس سیب زمینی

فرآیند تولید چیپس سیب زمینی به طور خلاصه به این صورت است که سیب زمینی ها ابتدا باید بر روی نوار خاک گیر یا سورتینگ ریخته می شود تا خاک، کلوخ و مواد خارجی دیگر از سیب زمینی ها جدا شوند. این دستگاه دارای یک نوار مجهز به ویبراتور است که همانند یک الک کار می کند.

به عنوان اولین مرحله از فرآیند تولید، شستن و پوست کندن سیب زمینی می تواند فرآیندهای بعدی را میسر کند. دستگاه شستشو و پوست کن می تواند با انرژی کم سیب زمینی ها را با دقت بشوید و سپس پوست آنها را بکند. در نهایت این دستگاه سیب‌زمینی‌های تمیز و پوست‌گرفته شده را برای فرآیندهای بعدی آماده می کند.

بعد از آن سیب زمینی های پوست کنده را به صورت خلال های سیب زمینی برش می دهیم. همانطور که میدانید برش صحیح و یکدست برای به دست آوردن یک محصول نهایی با کیفیت ضروری است. دستگاه اسلایسر نیکوپک می تواند به طور موثر کار کند و به شما کمک کند شکل های منظمی از برش های سیب زمینی را با ضخامت قابل تنظیم به دست آورید.

بعد از برش سیب زمینی ها، نوبت به بلانچ کردن آنها در آب سرد و گرم می رسد. بلانچ کردن برش های سیب زمینی نیز می تواند کیفیت مطلوب محصول نهایی را تضمین کند. با بلانچینگ می توان باکتری های بالقوه را از بین برد، رنگ مطلوب محصول را حفظ کرد، از ترد بودن محصول پس از سرخ کردن اطمینان حاصل کرد و ماندگاری را طولانی تر کرد و غیره. بنابراین انجام صحیح این فرایند با بلانچرهای با کیفیت بالا که دارای تنظیمات دقیق زمان و دما با طراحی قوی هستند، حیاتی است.

اکثر فرایندهای بلانچینگ داخل مخازن دوجداره که دمای آنها ثابت است انجام می شود. بلانچ کردن برش های سیب زمینی با آب سرد موجب می شود که میزان قندهای احیاء کننده تا 42.5 درصد کاهش پیدا کند. آب داغ قادر است میزان قندهای احیا کننده را تا 66 درصد کاهش دهد. اگر برش های سیب زمینی در محلول کلرور منیزیم و کلرور کلسیم بلانچ شود، کیفیت چیپس بهبود پیدا می کند.

اگر اسلایس هاي سیب زمینی قبل از سرخ کردن در محلول گلوکز یا نشاسته 0.05 درصد فرو برده شوند نیز کیفیت چیپس ارتقاء پیدا میکند. برای بلانچ کردن اسلایس های سیب زمینی از دمای 60-85 درجه برای مدت 1-5 دقیقه استفاده می شود. اگر عمل بلانچینگ بیش از 5 دقیقه شود، محصول به رنگ خاکستري درمی آید و بوي ویژه آن از بین می رود. بر اساس آزمایش های انجام شده، بهترین دما برای عملیات بلانچینگ 73 درجه می باشد.

قبل از سرخ شدن، برش های سیب زمینی بلانچ شده با دستگاه آبگیر خشک می شوند تا محصول نهایی به خوبی ترد شود. دستگاه های خشک کن نیکوپک برای چیپس سیب زمینی می توانند هر قطعه را با مصرف انرژی کم به طور مساوی خشک کنند.

برش های سیب زمینی خشک به طور مساوی در سرخ کن سرخ می شوند. و برای افزایش سرعت دستگاه سرخ کن باید دمای بسیار زیادی داشته باشد. به لطف تجربه غنی و فناوری نوآورانه، دستگاه سرخ کن چیپس سیب زمینی نیکوپک می تواند چیپس سیب زمینی با کیفیت خوبی را با مصرف انرژی و روغن کمتر تولید کند.
بعد از فرآیند سرخ کردن، چیپس‌های سیب‌زمینی با روغن اشباع می‌شوند و ممکن است برخی از آن‌ها به هم مسدود شوند. بنابراین چیپس سیب زمینی باید از دستگاه روغن زدایی عبور کند تا خنک شود و همچنین روغن روی سطح آنها کاهش یابد.
در مرحله بعد برای جذب مشتریان، به چیپس سیب زمینی فرآوری شده طیف گسترده ای از طعم دهنده ها اضافه می شود. دستگاه طعم‌دهنده چیپس سیب‌زمینی نیکوپک می‌تواند طعم‌دهنده‌ها را با دقت زیادی اعمال کند و اطمینان حاصل کند که محصول نهایی قابل تحسینی به دست می‌آورید.
در آخر محصول نهایی باید بسته بندی شود تا از ماندگاری آن اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، بسته بندی زیبا نیز می تواند مصرف کنندگان را جذب کند. دستگاه بسته بندی چیپس سیب زمینی نیکوپک انواع مختلفی دارد تا نیازهای مشتریان را برآورده کند.

قابل ذکر است که در تمام این فرآیندها، مواد را می توان از یک فرآیند به فرآیند دیگر توسط دستگاه هایی مانند قیف و تسمه نقاله حمل کرد. یا در یک خط چیپس سیب زمینی کوچک میتوان آن را به صورت دستی انجام داد.

مزایا و ویژگی های خط چیپس سیب زمینی

◆ پرسنل حرفه ای نیکوپک راهنمایی و نصب کامل دوره را ارائه می دهند، ما همچنین آموزش رایگان را برای اپراتورها ارائه می دهیم.

◆ دستگاه سرخ کردنی از فناوری اختلاط روغن و آب استفاده می کند، بنابراین رسوبات را می توان به راحتی تمیز کرد.

◆ کیفیت چیپس سیب زمینی عالی با رنگ روشن می باشد.

◆ عملیات آسان و ایمن با فناوری اثبات شده می باشد.

◆باقیمانده روغن بر روی چیپس بسیار ناچیز می باشد.

◆ فیلم دستگاه بسته بندی در دسترس است.

قیمت خط تولید چیپس سیب زمینی

یافتن خط فرآوری چیپس سیب زمینی مناسب و کارآمد در اولویت قرار دارد و در نظر گرفتن قیمت ها نیز عاملی حیاتی برای مشتریان است. قیمت خطوط چیپس سیب زمینی در شرکت نیکوپک با توجه به انواع مختلف خطوط فرآیند، مانند خطوط فرآیند اتوماتیک یا خطوط کوچک و نیمه اتوماتیک متفاوت است. با این حال، تمام خطوط تولید سیب زمینی قیمت های رقابتی دارند، زیرا ما تولیدی هستیم و هرگز کیفیت دستگاه های خود را صرفاً با قیمت ها در نظر نمیگیریم. با خرید از تولیدکننده واسط حذف می شود و اینگونه در هزینه های خود صرفه جویی می کنید.