09220669450

03133931360

دستگاه بسته بندی سبزی

  1. جنس قسمت های در تماس با ماده: استنلس استیل
  2. تعداد قالب ها: قابل سفارشی سازی
  3. ولتاژ ورودی: 220 ولت
  4. سیستم کنترل: HMI , PLC و صفحه نمایشگر لمسی
  5. ظرفیت متوسط: 400 پرس در ساعت 
  6. توان: 2000 وات
  7. درجه حرارت : از 0 تا 300 سانتی گراد

برای دریافت بروشورها و کسب اطلاعات فنی هر دستگاه می توانید تماس بگیرد یا درخواست خود را در انتهای همین صفحه کامنت کنید.

 

دستگاه های مورد استفاده در بسته بندی سبزی

یک خط کامل شستشو و بسته بندی سبزی شامل چندین دستگاه مختلف خواهد بود. شما می توانید متناسب با نیاز خود، از تمام یا بخشی از این دستگاه ها استفاده کنید. در اینجا این دستگاه ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

  1. نوار سبزی پاک کن
  2. دستگاه اسلایسر
  3. دستگاه شستشو و گل گیری
  4. دستگاه انگل زدا
  5. دستگاه شستشو و آبکشی
  6. دستگاه ضد عفونی کننده
  7. دستگاه آبگیر
  8. نوار بازرسی فن دار
  9. خرد کن
  10. سرخ کن
  11. دستگاه سیل وکیوم و سیل القایی برای بسته بندی نهایی

مراحل بسته بندی سبزی

بسته بندی سبزی به صورت بهداشتی، نیازمند طی کردن مراحل و فرایند خاصی است. در طی این مراحل از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که لازم است به خوبی با آن ها آشنا باشید. در اینجا مراحل انجام این کار را به شما توضیح خواهیم داد.

1.بازرسی سبزیجات

در اولین مرحله سبزی ها روی نوار بازرسی قرار می گیرند و به سمت جلو می روند تا در دسترس اپراتور باشند. این سبزیجات باید با دقت و به صورت دستی تمیز شوند تا هیچگونه آلودگی یا مواد اضافی مثل گل و لای، چوب، برگ های پلاسیده، ریگ و… داخل آن ها باقی نماند.عملکرد این دستگاه به صورت الکترومکانیک بوده و ولتاژ ورودی آن بین 220 الی 380 است. همچنین این دستگاه یک سینی آب جمع کن دارد تا کار اپراتور راحت تر شود. شما می توانید این دستگاه را در ابعاد دلخواه خود از نیکوپک سفارش دهید.

نوار بازرسی
مشاهده ویدیو: نوار بازرسی

2.اسلایس کردن سبزیجات درشت

برخی از انواع سبزیجات مثل کاهو یا کلم باید برای شستشوی بهتر، به قطعات کوچکتری تقسیم شوند. برای این منظور از اسلایسر میوه و سبزیجات نیمه صنعتی و خانگی استفاده می شود.

این دستگاه تیغه های متنوعی دارد که هرکدام از آن ها با توجه به نوع سبزیجات، آن ها را در انواع مختلف ورقه ای، خلالی، نگینی و… برش می زنند.
ظرفیت متوسط این دستگاه، حدود 400 کیلوگرم در ساعت است. همچنین جنس آن از استنلس استیل بوده و برای سال های طولانی با همان کیفیت اولیه کار می کند.

دستگاه اسلایسر میوه و سبزی
مشاهده ویدیو: اسلایسر میوه و سبزیجات نیمه صنعتی و خانگی

3.گل گیری سبزیجات

در این مرحله برای اینکه گل و لای چسبیده به سبزیجات به طور کامل از آن ها جدا شود، این سبزیجات در وان آرامش خوابانده خواهند شد. وان های آرامش از جنس استیل بوده و قابل شستشو هستند. همچنین شما می توانید این محصولات را در ابعاد مورد نیازتان سفارش دهید.

4.شستشو و ضد عفونی کردن سبزیجات

در نهایت سبزیجات به مهمترین مرحله می رسند. این مرحله با استفاده از چندین دستگاه شستشوی سبزی انجام می شود که تعداد آن ها با توجه به نوع سبزیجات، متفاوت خواهد بود. معمولا بعد از بیرون آوردن سبزیجات از وان آرامش، آن ها را داخل دستگاه انگل زدا قرار می دهند تا تمام میکروب های احتمالی از بین بروند.

در این مرحله از مواد ضد عفونی کننده هم استفاده می شود.به این ترتیب تا به این بخش، به دو وان شستشو برای گل گیری و انگل زدایی نیاز دارید.

دستگاه شستشوی سبزی اصفهان نیکوپک
مشاهده ویدیو: دستگاه شستشوی سبزیجات

 

5.آبکشی سبزیجات

در این مرحله، آب اضافی سبزیجات گرفته خواهد شد تا در زمان بسته بندی، این آب باعث خراب شدن سبزی نشود.برای این منظور از دستگاه آبگیر سبزیجات (آبگیر سانتریفیوژ) استفاده می شود.این دستگاه دارای یک سبد با ظرفیت 15 یا 25 لیتر است و ظرفیت کل آن هم چیزی بین 150 تا 250 کیلو در ساعت خواهد بود.

نقطه قوت این دستگاه هم این است که برای ساخت آن از استیل 304 استفاده کرده اند. به این ترتیب شستشوی دستگاه به سادگی انجام می شود و نیازی نیست نگران میکروب گرفتن آن باشید.

دستگاه آبگیر سانتریفیوژ
مشاهده ویدیو: دستگاه آبگیر سبزیجات (آبگیر سانتریفیوژ)

6.خشک کردن سبزیجات

بدون شک تمام رطوبت و آب اضافی سبزیجات با مرحله ابگیری از بین نمی رود و برای خشک کردن کامل آن ها به دستگاه دیگری نیاز است. در این مرحله، سبزیجات روی نوار نقاله فن دار قرار می گیرند تا بار دیگر توسط اپراتور بررسی شوند و اگر بخشی از آن ها در حین شستشوآسیب دیده و له شده بود، از خط بسته بندی خارج شود. سپس این سبزیجات به سمت فن های دمده هدایت می شوند تا تمام رطوبت آن ها از بین برود.شما می توانید نوار بازرسی فن دار را با طول 1 الی 6 متر سفارش دهید. همچنین امکان سفارش تعداد فن های دمده هوا، از 2 الی 12 عدد وجود دارد.

نوار نقاله فن دار
مشاهده ویدیو: نوار نقاله فن دار

7.خرد کردن سبزیجات

حالا باید سبزیجات را بسته به نوع آن ها به قطعات مختلفی خرد کرد. برای مثال سبزیجات قرمه یا آش باید به طور کامل ساطوری و ریز شوند. برای این منظور از دستگاه خرد کن سبزی استفاده می شود که تیغه های قابل تنظیم دارد و می توان میزان ریزی یا درشتی سبزی را تعیین کرد.

دستگاه های خردکن سبزیجات در سایت نیکوپک بسیار متنوع هستند. شما باید بسته به نیاز خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای مثال برای خرد کردن سبزیجات در حجم کم، سبزی خردکن بشقابی انتخاب خوبی به نظر می رسد. در غیر اینصورت می توانید از سبزی خردکن صنعتی (خرد کن سبزی ) استفاده کنید.

سبزی خردکن بشقابی
مشاهده ویدیو: سبزی خردکن صنعتی (خرد کن سبزی )

8.سرخ کردن سبزیجات

در صورت نیاز، می توان با دستگاه سرخ کن سبزی ( سبزی سرخ کن صنعتی )، سبزیجات را سرخ کرد تا برای استفاده در اشپزخانه ها و رستوران ها یا عرضه در فروشگاه های مواد غذایی آماده شوند. زمان طبخ سبزیجات با این دستگاه قابل تنظیم بوده و می توان هر سبزی را به میزان نیاز سرخ کرد.

این دستگاه ظرفیتی معادل با 20 کیلوگرم دارد که ایده آل به نظر می رسد. عملکرد آن به صورت همزن دار است؛ از همین رو شما می توانید از سرخ شدن یکدست و یکسان سبزیجات مطمئن باشید. زمان سرخ کردن سبزیجات با این دستگاه بسیار کوتاه است و کیفیت سبزیجات تغییری نمی کند.

دستگاه سرخ کن سبزی
مشاهده ویدیو: دستگاه سرخ کن سبزی (سبزی سرخ کن صنعتی)

9.بسته بندی کردن سبزیجات

در نهایت هم نوبت به بسته بندی سبزیجات می رسد. دستگاهی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه سیل کن نام دارد. این دستگاه با فرایند وکیوم کردن، سبزیجات را داخل ظروف یکبار مصرف به شکلی کاملا بهداشتی و استاندارد، بسته بندی می کند.

ظرفیت این دستگاه چیزی حدود 400 بار پرس در ساعت است که در نوع خود بی نظیر خواهد بود. شما می توانید این محصول را با 1 الی 6 قالب مختلف سفارش دهید.

 
سیل کن
سیل کن
 

مزایای استفاده از دستگاه بسته بندی سبزی

با استفاده از تجهیزات و دستگاه های معرفی شده در بخش قبل و راه اندازی خط تولید شستشو و بسته بندی سبزی، شما از مزایای زیر بهره مند خواهید شد:

  • افزایش راندمان و امکان آماده سازی بسته های سبزی در تعداد بالا
  • بهداشتی بودن سبزی ها
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • صرفه جویی در مصرف آب
  • امکان تولید بسته های سبزی در ابعاد دلخواه

نکات مهم زمان استفاده از دستگاه بسته بندی سبزی

برای اینکه سبزیجات شما به طور کامل شستشو داده شده و بسته بندی شوند، به تجهیزاتی از جمله دستگاه بسته بندی سبزیجات و دستگاه شستشوی سبزیجات نیاز است. بدون شک خرید تمام این تجهیزات می تواند برای اکثر افراد کار مشکل و پرهزینه ای باشد. از همین رو مهمترین نقطه ضعف و چالشی که برای راه اندازی خط بسته بندی سبزی پیش روی شما قرار می گیرد، همین موضوع است.

مورد مهم بعدی که باید در نظر بگیرید، نحوه نگهداری از سبزیجات است. شما باید سبزیجات خود را به صورت روزانه و به مقداری تهیه کنید که تمام آن ها را بتوانید در یک روز کاری، شستشو داده و بسته بندی نمایید.

در غیر اینصورت، سبزی ها پلاسیده شده و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. همچنین باید محل مناسبی مثل یخچال های صنعتی را هم برای نگهداری از سبزیجات بسته بندی شده داشته باشید.
بهتر است قبل از شروع کار خود و تولید بسته های سبزی، مشتریانتان را جذب کرده باشید. این مشتریان ممکن است رستوران ها و اشپزخانه های مختلف، هتل ها، شرکت های مواد غذایی و… باشند. به این ترتیب بسته های سبزی اصطلاحا روی دستتان نمی مانند و بلافاصله آن ها را به مشتری تحویل خواهید داد.

بسته بندی سبزیجات نیاز به رعایت اصول خاصی دارد و باید به شکل درستی انجام شود؛ در غیر این صورت، امکان دارد میکروب و آلودگی روی سبزیجات بنشیند و از نظر بهداشتی برای مصرف کنندگان مضر باشد. از همین رو انتخاب یک دستگاه بسته بندی سبزیجات و دستگاه شستشوی مناسب، از اهمیت زیادی برخوردار است.

قیمت دستگاه بسته بندی سبزی

همانطور که متوجه شدید، برای راه اندازی خط بسته بندی سبزی به دستگاه ها و تجهیزات مختلفی نیاز است. قیمت هرکدام از این دستگاه ها با هم متفاوت بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل، می توان موارد زیر را نام برد:

  • ابعاد هر دستگاه
  • عملکرد دستگاه ها
  • جنس دستگاه ها
  • ظرفیت و حجم مخزن
  • سرعت دستگاه

و…
از همین رو برای اطلاع از قیمت دقیق هر دستگاه کافیست با کارشناسان ما در تیم نیکوپک تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دستگاه بسته بندی سبزی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *