09220669450

03133931360

دستگاه بسته بندی کافی میکس

  • جنس مخزن: استنلس استیل
  • جنس بدنه: فولاد با رنگ الکترواستاتیک (قابل سفارشی سازی با استیل)
  • ساختار: عمودی
  • ولتاژ ورودی: ۲۲۰ یا 380 ولت
  • حجم مخزن: 40 لیتر
  • مکانیزم پر کردن: آگر
  • نوع بسته بندی: مدادی یا سه طرف دوخت مستطیلی و مربعی (بالشتی) است.
  • سیستم کنترل:PLC و HMI (دارای صفحه نمایشگر لمسی)
  • ظرفیت متوسط: 45 بسته در دقیقه
  • دامنه وزن هر بسته: 1 تا 200 گرم

کافی میکس یکی از نوشیدنی های پرطرفدار و خوشمزه است که از ترکیب قهوه، کاکائو و شکر به وجود می آید. این نوشیدنی خوش عطر و طعم، هم در کافی شاپ ها و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد و هم خیلی از افراد در طول روز یک یا دو فنجان از آن مصرف می کنند.
بسته بندی کافی میکس باید با دقت انجام گیرد تا هم مواد تشکیل دهنده آن به خوبی با هم ترکیب شوند و هم بسته های به دست آمده از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار باشند. بسته بندی کافی میکس جز بسته بندی ساشه می باشد.

فرایند بسته بندی کردن کافی میکس

کافی میکس بسته ای که از بازار خریداری می کنید، به ظاهر بسیار ساده به نظر می رسند اما برای تولید چنین بسته هایی، مراحل زیادی طی شده است. در واقع این طور نیست که فقط با خرید یک دستگاه بسته بندی کافی میکس، بتوان چنین بسته هایی را روانه بازار کرد و این کار نیاز به طی کردن فرایند خاصی دارد. اگر شما هم قصد راه اندازی خط تولید یا بسته بندی کافی میکس را دارید، لازم است با فرایند بسته بندی و دستگاه ساشه زن آشنا باشید. در اینجا مراحل این کار را به شما توضیح می دهیم.

مرحله اول: میکس کردن مواد

برای بسته بندی کردن کافی میکس باید قبل از هرچیزی، مواد تشکیل دهنده این محصول به خوبی با هم ترکیب شوند تا پودر همگنی به دست آید. برای این منظور، از دستگاه میکسر پودر استفاده می شود. این دستگاه می تواند تمام مواد پودری را به صورت یک دست و با مقادیر دقیقی با هم ترکیب کند. نحوه عملکرد این دستگاه به صورت زیر است:

  • ابتدا باید مواد اولیه کافی میکس را داخل مخزن این دستگاه بریزید. حجم مخزن بسته به نیاز شما از 100 تا 2000 لیتر متغیر خواهد بود.
  • سپس پره های دستگاه با حرکات رفت و برگشتی، مواد را با هم ترکیب می کنند.
  • بین 7 الی 15 دقیقه زمان نیاز است تا مواد پودری به شکل یکدست با هم مخلوط شوند.
  • در نهایت هم باید مواد را به صورت دستی و با استفاده از دستگاه بالابر، از مخزن خارج کرد.
  • این دستگاه دارای درب های لولایی می باشد تا هیچگونه آلودگی و گرد و غبار به داخل مواد پودری شما راه پیدا نکند. همچنین مخزن آن هم قابل شستشو بوده و از نظر بهداشتی، کاملا قابل قبول است.

مرحله دوم: هدایت مواد ترکیب شده

بعد از ترکیب مواد اولیه، باید مخلوط به دست آمده که همان دانه ها و پودر کافی میکس هستند را به مرحله بعد، یعنی مرحله بسته بندی هدایت کرد. برای این منظور از دستگاه بالابر استفاده می شود. در واقع دستگاه بالابر بین دستگاه میکسر و دستگاه بسته بندی قرار می گیرد و مواد را بین آن ها انتقال می دهد. به این ترتیب مواد پودری کافی میکس با سرعت بالا و بدون فوت وقت، به مرحله بعدی هدایت خواهند شد.

مرحله سوم: بسته بندی کردن مواد

در این مرحله باید ساشه های حاوی کافی میکس تولید شوند، به طوری که تمام ساشه ها از ابعاد و وزن یکسانی برخوردار بوده و به خوبی دوخته شده باشند. برای این منظور از دستگاه بسته بندی ساشه پودری استفاده می شود. در واقع این دستگاه را باید اصلی ترین دستگاه بسته بندی کافی میکس به شمار آورد.
دستگاه ساشه پودری می تواند بسته های کافی میکس را در حجم های 1 تا 200 گرم (بسته به نیاز و خواسته شما) تولید کند. این بسته ها ممکن است به صورت مدادی یا بالشتی مربعی و بالشتی مستطیلی باشند و دستتان در انتخاب ظاهر و ابعاد بسته های کافی میکس، باز است. ضمن اینکه تمام عملیات برش و دوخت بسته ها هم توسط خود دستگاه انجام می شود. نحوه عملکرد این دستگاه به صورت زیر خواهد بود:

  • مخزن اولیه: ابتدا مواد کافی میکس از طریق نوار بالابر به داخل مخزن دستگاه ریخته می شوند. این دستگاه دارای یک مخزن اولیه است که معمولا بین 40 الی 200 لیتر ظرفیت دارد و تغذیه اولیه دستگاه در این مخزن انجام می شود.
  • مخازن توزین: حالا مخازن توزین دستگاه با عملکرد ویبره، فید (تغذیه) می شوند تا به حد مشخص وزنی برسند و آماده انتقال مواد به قسمت دوخت بسته بندی شوند.
  • لوله و یقه: این قسمت از دستگاه برای پرکردن و شکل گیری رول های پلاستیک بسته بندی استفاده می شود که چون در تماس با محصول است اغلبا از جنس استیل ساخته می شود.
  • قسمت دوخت: دوخت سه طرفه معروف ترین نوع دوخت برای بسته های ساشه است و با حرارت در دمای معین انجام می شود. با این حال می توان ساشه ها را به صورت چهار طرفه یا حتی به شکل مدادی هم برش و دوخت زد.
  • در نهایت هم دستگاه درب هر بسته را دوخت می زند و عملیات تاریخ زنی و چاپ روی آن ها انجام خواهد شد.
  • این دستگاه بسته بندی تک نفره کافی میکس می تواند حدود 30 الی 45 بسته کافی میکس در هر دقیقه (با توجه به نوع و وزن بسته) برای شما تولید کند. همانطور که دیدید، نیازی به دخالت دست هم ندارد و فرایند بسته بندی ساشه به شکلی کاملا بهداشتی انجام می شود. همچنین قابلیت های دیگری مثل صفحه نمایشگر لمسی و سیستم PLC باعث سهولت کار با این دستگاه شده است. همین موضوع باعث شده دستگاه ساشه زن پودری جزو پرفروش ترین دستگاه بسته بندی مواد غذایی و پودری باشد که هزینه های مربوط به نیروی انسانی را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

مشاهده بیشتر قیمت دستگاه بسته بندی کاپوچینو

مرحله چهارم: پک کردن ساشه ها

اگر به بازار نگاهی بیندازید، می بینید که ساشه تک نفره، حاوی کافی میکس در بسته بندی های بزرگتر 20 تایی به فروش می رسند. در واقع داخل هر بسته بزرگ، حدود 20 ساشه کافی میکس قرار گرفته تا حمل و جابجایی آن راحت تر باشد. برای اینکه شما هم بتوانید بسته های آماده شده در مرحله قبل را داخل بسته بندی بزرگتر قرار دهید، به دستگاه پیلوپک نیاز دارید.
دستگاه پیلوپک دارای نوار نقاله است که بسته های کافی میکس داخل آن قرار گرفته و به قسمت دوخت دستگاه منتقل می شوند. سپس درب این بسته ها با روش دوخت حرارتی، بسته شده و آماده عرضه به بازار خواهند بود.

قیمت دستگاه بسته بندی کافی میکس

همانطور که متوجه شدید، برای بسته بندی کافی میکس از چندین دستگاه مختلف استفاده می شود. هر کدام از این دستگاه ها، با ابعاد و ظرفیت های مختلفی قابل سفارش هستند. از همین رو قیمت راه اندازی خط تولید و بسته بندی کافی میکس، بسته به دستگاه هایی که خریداری می کنید متفاوت خواهد بود. از همین رو به شما توصیه می کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق دستگاه های مورد نیازتان، با کارشناسان فروش ما در مجموعه نیکوپک تماس بگیرید.
همچنین اگر تجربه بسته بندی کافی میکس را داشته اید، خوشحال میشویم با ما درمیان بگذارید تا افراد دیگر هم بتوانند از تجربیات و اطلاعات شما استفاده کرده و محصولات مناسبتری خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: بسته بندی نسکافه تک نفره

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دستگاه بسته بندی کافی میکس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *