09220669450

03133931360

کانوایر خط تولید

  • طول دستگاه: 1 و 2 و 6 متر
  • جنس بدنه: استنلس استیل
  • قدرت موتور: مراجعه به بروشور دستگاه
  • برای دریافت بروشورهای بیشتر و کسب اطلاعات فنی هر دستگاه می توانید تماس بگیرد یا درخواست خود را در انتهای همین صفحه کامنت کنید.

 

یکی از مهمترین تجهیزات در هر خط تولیدی، کانوایر یا همان نوار نقاله است. این دستگاه مابین تجهیزات مختلف خط تولید قرار می گیرد و برای انتقال محصولات مختلف بین دستگاه ها کاربرد دارد. کانوایر خط تولید در انواع مختلفی تولید می شود و در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه به شما ارائه خواهیم داد.

انواع مختلف کانوایر خط تولید

کانوایرها بسته به کاربردی که دارند، در ابعاد متفاوت و با متریال متفاوتی ساخته می شوند تا تحمل وزن محصولاتی که روی آن ها قرار می گیرد را داشته باشند. همچنین طول آن ها هم بسته به نیاز مشتریان، قابل تنظیم و تغییر خواهد بود.

  1. کانوایر بازرسی خط تولید
  2. کانوایر ویبره خط تولید
  3. کانوایر نقاله فن دار خط تولید

در ادامه مشخصات هرکدام از این دستگاه ها به همراه کاربردشان را به شما توضیح می دهیم.

1.کانوایر بازرسی خط تولید

این نوع کانوایر زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به انتقال مواد مختلف و همچنین بازرسی و نظارت بر آن ها در حین جابجایی وجود داشته باشد. معمولا در خط تولید و بسته بندی مواد غذایی از این محصول استفاده می شود.
نوار بازرسی از جنس استنلس استیل است که هم کاملا بهداشتی بوده و هم طول عمر بالایی دارد. قدرت الکتروموتور این دستگاه، چیزی بین 750 الی 2250 وات بوده و از ولتاژ ورودی 220 الی 380 ولت برخوردار است. شما می توانید این دستگاه را با طولی بین 1 الی 6 متر بسته به نیازتان سفارش دهید. همچنین در صورت تمایل، امکان افزودن کنترل سرعت به دستگاه هم وجود دارد.

2.کانوایر ویبره خط تولید

این نوع کانوایر خط تولید، به یک موتور ویبره ساز وصل شده و عملکرد آن به صورت لرزشی است. به این ترتیب محصولاتی که روی آن قرار می گیرند، به صورت یکنواخت تری در سطح نوار نقاله ویبره پخش می شوند. جنس بدنه دستگاه از استنلس استیل بوده که بهترین متریال برای این نوع کانوایر به شمار می رود. این دستگاه با طول 1 الی 2 متر قابل سفارش است و شما می توانید موتور ویبره را هم با قدرتی معادل 750 وات سفارش دهید.

3.کانوایر فن دار خط تولید

برتری مهم این کانوایر با انواع دیگر، وجود فن های دمنده است که باعث می شود رطوبت محصولات در حین جابجایی از بین برود. از همین رو شما می توانید از این دستگاه در خط تولید و بسته بندی سبزیجات یا میوه ها استفاده کنید. جنس دستگاه هم از جنس استیل 304 است که کاملا قابل شستشو بوده و از نظر بهداشتی مورد تایید است.
شما می توانید نوار نقاله فن دار را با طول 1 الی 6 متر سفارش دهید. همچنین امکان تعیین تعداد فن های دمنده هوا هم برایتان وجود دارد و می توانید به دلخواه خود، از 2 الی 12 فن را برای این دستگاه در نظر بگیرید. قدرت الکتروموتور این دستگاه بسته به نیاز شما از 750 تا 2250 وات متغیر خواهد بود.

کاربردهای کانوایر در صنایع مختلف

تقریبا در هر خط تولیدی به یک دستگاه کانوایر خط تولید با ابعاد مشخصی نیاز است. این دستگاه، محصولات و مواد مختلف را برای رسیدن به هر مرحله از تولید و بسته بندی، جابجا می کند. در غیر این صورت کار انتقال و جابجایی مواد، بسیار سخت شده و اپراتور مجبور است انرژی زیادی را برای این کار صرف کند.برای اینکه کاربرد کانوایر را بهتر درک کنید، به خط تولید شیشه های سس توجه داشته باشید. در ابتدا شیشه ها روی یک کانوایر قرار می گیرند تا به نوبت زیر دستگاه پر کن مایعات اتوماتیک قرار بگیرند. سپس شیشه های پر شده از طریق یک کانوایر دیگر، به سمت دستگاه درب گذاری می روند. این پروسه جابجایی شیشه ها تا جایی ادامه پیدا می کند که در انتها، اپراتور شیشه های کاملا آماده را از روی کانوایر برداشته و داخل جعبه بچیند.
علاوه بر این، در فروشگاه ها هم استفاده از این محصول برای انتقال محصولات، مشاهده می شود. بدون شک شما هم در زمان خرید از فروشگاه ها و هایپرمارکت ها، این دستگاه را دیده اید. همان دستگاهی که خرید هایتان را روی آن قرار می دهید تا به سمت صندوق بروند، کانوایر یا نوار نقاله است.

بیشتر بخوانید: کانوایر پلاستیکی

مزایای خرید کانوایر خط تولید

مهمترین مزیت ها و نقاط قوت استفاده از کانوایر را می توان موارد زیر عنوان کرد:

  • استفاده از این محصولات باعث سهولت کار اپراتورهای خط تولید می شود.
  • این دستگاه سرعت و راندمان کار را بالا می برد.
  • نیاز به نیروی انسانی را کاهش می دهد.
  • مانع از تماس دست اپراتور با مواد شیمیایی و خطرناک می شود.
  • توان مصرفی کمی دارد.

معایب و چالش های خرید کانوایر خط تولید

بدون شک هر دستگاهی از مزایا و معایب خاص خود همراه است و در مورد کانوایر هم در کنار مزایای درخشانی که دارد، نباید از نقاط ضعف آن چشم پوشی کرد. برخی از مهمترین معایب و چالش هایی که باید قبل از خرید این دستگاه از آن مطلع باشید عبارتند از

  • هزینه نصب و نگهداری برخی از مدل های کانوایر بالاست.
  • نظم دادن به محصولات روی نوار نقاله و رعایت فاصله مناسب بین آن ها به اپراتور بستگی دارد.
  • حرارت بالا می تواند تاثیر منفی روی برخی از مدل های این دستگاه بگذارد و باعث خرابی آن شود.
  • ضرورت کنترل مداوم نوار نقاله هم از دیگر معایب این دستگاه به شمار می رود.

نکات مهم در خرید و سفارش نوار نقاله

برای خرید و سفارش این محصول، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • تا جایی که امکان دارد، کانوایرهایی با طراحی ساده تر را سفارش دهید. این کار به کاهش هزینه هایتان کمک می کند.
  • کانوایر را همراه با رولیک و قطعات دیگر سفارش دهید تا آلودگی صوتی حاصل از روشن بودن دستگاه، به حداقل برسد.
  • در صورتی که دستگاه مورد نظر را با سیستم مانیتورینگ سفارش دهید، هزینه عیب یابی و نگهداری از آن کاهش پیدا می کند.
  • حتما به طول خط تولید و همچنین ابعاد فضایی که در اختیار دارید توجه داشته باشید تا بتوانید کانوایری با طول مناسب خریداری کنید.
  • به محصولاتی که قرار است روی کانوایر قرار بگیرند و وزن آن ها توجه داشته باشید. سپس دستگاهی خریداری کنید که توان تحمل وزن این محصولات را دارد.

قیمت کانوایر خط تولید

قیمت هرکدام از انواع مختلف نوار نقاله با هم فرق دارد. علاوه بر این، عوامل دیگری وجود دارند که می توانند روی قیمت این محصول تاثیر بگذارند. از جمله این عوامل، می توان موارد زیر را نام برد:

  • طول کانوایر
  • جنس و متریال کانوایر
  • نوع موتور به کار رفته در ساخت آن

و…

از همین رو توصیه می کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق این محصول و همچنین انتخاب بهترین نوع کانوایر و طراحی و ساخت کانوایر خط تولید متناسب با نیازتان، با کارشناسان فروش ما در تیم نیکوپک تماس بگیرید!

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کانوایر خط تولید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *