09220669450 – 03133931360

دستگاه بسته بندی مربا تک نفره

دستگاه بسته بندی مربا تک نفره
آنچه خواهید خواند:

مربا فرآورده ایی است از میوه ها، سبزیجات و شکر که اغلب در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی نگهداری می شوند. دستگاه های بسته بندی متنوعی در بازار موجود می باشد و به همین علت قیمت آنها نیز متفاوت است. بهترین روش بسته بندی مربا به صورت تک نفره است از این رو دستگاه بسته بندی مربا تک نفره بسیار محبوب است.

با توجه به نیازهای در حال تغییر صنعت، دستگاه های پیشرفته و متنوعی در حال تولید هستند. این یک دستگاه کاربردی نسل جدید است که از پیشرفته ترین فناوری برای مطابقت با تقاضای بازار توسعه یافته است و امروزه می توان انواع مواد غذایی را در ظروف متنوع در ابعاد و سایزهای مختلف توسط دستگاه های بسته بندی مواد غذایی بسته بندی کرد.

مشاهده انواع دستگاه شستشوی میوه

بسیاری از انواع مربای میوه در سطح جهانی تولید می‌شوند، از جمله انواع میوه‌های شیرین مانند انواع توت‌فرنگی، سیب یا زردآلو و انواع مربای شور، مانند آنهایی که از گوجه فرنگی یا کدو تهیه می‌شوند. مواد مورد استفاده و نحوه تهیه آنها تعیین کننده نوع مربا است. مرباها، ژله ها و مارمالادها همگی نمونه هایی از سبک های مختلف کنسرو میوه هستند که بر اساس میوه استفاده شده متفاوت است. معمولا میوه ها را در شربت شکر می جوشانند تا غلیظ شوند.

فرآورده‌های غذایی، به‌ویژه محصولاتی که با شکر زیاد غلیظ شده‌اند، باید با توجه خاصی آماده و بسته‌بندی شوند. علاوه بر این، پرکن مایعات غلیظ باید مقاوم بوده و از مواد با کیفیت بالا ساخته شوند. مرباها را باید زمانی که داغ هستند داخل ظرف بسته بندی کنیم زیرا زمانی که سرد می شوند رس می بندند و سفت می شوند. بعضی از دستگاه ها به المنت های گرمکن مجهز هستند که مرباها را داغ می کنند تا عمل پر کردن راحت تر انجام شده و مربا به دستگاه نچسبد. همچنین مخزن دستگاه مجهز به همزن است تا مایع مربا در هنگام تزریق به قوطی ها به صورت یکنواخت باشد.

انواع دستگاه بسته بندی مربا تک نفره

مرباجات در طبقه مایعات غلیظ دسته بندی می شوند و از این رو سیستم بکار رفته در دستگاه بسته بندی مربا سیستم سیلندر پیستونی با قدرت بالا می باشد؛ به گونه ای که با بالا رفتن ظرفیت پر کردن دستگاه و افزایش تعداد نازل ها، قدرت سیستم پر کردن نیز باید متناسب با آن افزایش یابد. دستگاه بسته بندی مربا در دو مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک موجود می باشد. مشاهده این دستگاه های پرکن مایعات غلیظ و رقیق

دستگاه بسته بندی مربا اتوماتیک

برای بسته بندی مربا در کارخانه از دستگاه بسته بندی مربا صنعتی استفاده می شود. این دستگاه به صورت اتوماتیک است و باعث افزایش سرعت و کیفیت تولید در کارخانه می شود. از این دستگاه می توان برای بسته بندی انواع مربا و مواد غلیظ دیگر مانند عسل، کره بادام زمینی، مارمالاد و ژله نیز استفاده کرد. دستگاه بسته بندی مربا اتوماتیک عمل بسته بندی را از ابتدا تا مرحله نهایی به صورت خودکار انجام می دهد.

مشاهده دستگاه بسته بندی عسل

دستگاه بسته بندی مربا نیمه اتوماتیک

برای مصارف خانگی معمولا از دستگاه بسته بندی مربا خانگی استفاده می شود که نیمه اتوماتیک هستند. عملکرد آن به صورت پنوماتیک( بادی) است که امکان بسته بندی محصولات در شیشه و بطری را به کاربران میدهد . این دستگاه ها به صورت دستی با فشار دادن پدال جهت تخلیه مربا به درون ظرف توسط اپراتور کار می کنند. این دستگاه برای کسب و کار خانگی مقرون به صرفه تر است. قیمت دستگاه پرکن مربا به صورت خانگی بسیار ارزان تر از بسته بندی مربا صنعتی است. ولی دستگاه بسته بندی مربا خانگی نیاز به اپراتور دارد در صورتی که نمونه ی تمام اتوماتیک این دستگاه نیاز به اپراتور ندارد و کار با آن بسیار ساده است.

دستگاه بسته بندی مربا تک نفره

مراحل پر کردن و بسته بندی مربا

  1. ابتدا قوطی ها بر روی نوار از هم جدا و ردیف می شوند.
  2. قوطی ها با نور UV توسط دستگاه ضدعفونی کننده UV استریل می شوند.
  3. اندازه گیری مربا برای پر کردن میزان مشخص شده توسط سیستم لودسل انجام می شود.
  4. دستگاه پرکن پیستونی مربا را داخل قوطی پلاستیکی یا شیشه ای پر می کند.
  5. قوطی های پر شده برای دربندی به دستگاه درپوش پیچی می رسند.
  6. قوطی های بسته بندی شده توسط دستگاه برچسب زنی برچسب گذاری می شوند و تاریخ نیز به روی بطری ها چاپ می گردد.
  7. قوطی ها توسط میز ترافیک بسته بندی جمع آوری می شوند و آماده بارگیری در جعبه های حمل و نقل هستند.

مزایای استفاده از دستگاه بسته بندی مربا

  • انتقال مربا، توزین، درب گذاری و برچسب زدن به صورت خودکار برای از بین بردن هزینه های غیر ضروری کار
  • ارتقاء راندمان تولید با افزایش دقت و سرعت فرآیند بسته بندی
  • سهولت استفاده و تمیز کردن
  • فناوری پیشرفته با صفحه لمسی و کنترلر PLC
  • حسگر فوتوالکتریک، سروو موتور با دقت بالا
  • کاربرد متنوع برای بسته بندی انواع رب گوجه فرنگی، مربای میوه، عسل، شراب، سس سویا، سرکه، آب معدنی و غیره

قیمت دستگاه بسته بندی مربا تک نفره

دستگاه های متنوعی در بازار موجود هستند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند، به همین علت قیمت آنها نیز متفاوت است. قیمت دستگاه بسته بندی شیشه مربا به عوامل گوناگونی از جمله جنس بدنه دستگاه، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن آن، تعداد نازل های تعبیه شده بر روی دستگاه وظرفیت بسته بندی در دقیقه، برند الکترو موتورها و قطعات الکترونیکی بکار رفته در اتوماسیون دستگاه و غیره بستگی دارد .

دستگاه بسته بندی مربا تک نفره

اگر علاقمند به راه اندازی یک کارخانه تولیدی هستید، ابتدا باید تمام جزئیات لازم در مورد مواد اولیه، هزینه، ماشین آلات و غیره را جمع آوری کنید. تقاضای رو به رشد مشتریان از مربا، فرصت های متعددی را برای کارآفرینان و علاقمندان به راه اندازی کارخانه های تولیدی باز کرده است. برای اینکه در این باره بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنیم سری به صفحه راه اندازی خط تولید مربا صنعتی بزنید.

شماره های تماس: 03133931360 - 09220669450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *