09220669450 – 03133931360

کارخانه بسته بندی مواد غذایی

کارخانه بسته بندی موادغذایی
آنچه خواهید خواند:

بسته بندی مواد غذایی چیزی است که هر فردی با آن آشنایی دارد. زندگی مدرن مملو از غذاهای فرآوری شده است و فناوری بسته بندی با حفظ محصولات غذایی و افزایش عمر مفید آنها نقش مهمی در ایمنی مواد غذایی ایفا می کند.

اگر در فروشگاه مواد غذایی مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که تقریباً تمام غذاهای فرآوری شده ای که به خانه می آورید قبلا در کارخانه بسته بندی مواد غذایی بسیار شیک و تمیز بسته بندی شده اند.
بسته بندی مواد غذایی برای اهداف مختلفی مانند افزایش ماندگاری اقلام انجام می شود و از جمله صنایعی‌ست که سبک زندگی جدید به آن نیاز فراوان دارد. ولی بهتر است بدانید که بسته بندی مواد غذایی یک علم مدرن نیست. در واقع، تاریخچه آن ممکن است شما را شگفت زده کند. بسته بندی مواد غذایی در طول تاریخ به اشکال مختلف وجود داشته است.
موادغذایی به روش های مختلفی فرآوری می شوند. می توان آنها را منجمد، کنسرو، پخته، خشک، سرد، پاستوریزه و یا از طریق چندین مورد از این فرآیندها فرآوری کرد. فرآوری موادغذایی عمدتاً توسط ماشین آلات در کارخانه های بزرگ انجام می شود. عوامل فرآوری موادغذایی در تولید و بسته بندی محصولات غذایی نقش دارند.

استانداردهای بسته بندی مواد غذایی

در تمام جنبه های صنعت غذا و نوشیدنی، آگاهی از بهداشت و ایمنی موادغذایی بسیار مهم است. فعالان فرآوری مواد غذایی باید از مسائل ایمنی مواد غذایی متناسب با نقش خودآگاه باشند و در صورت بروز مشکل آماده باشند.
در این صنعت برخی از شرکت‌های کوچک‌ نسبت به کارخانه بسته بندی مواد غذایی، خودکارسازی کمتری دارند. آنها نیاز به نظارت مستقیم و عملی تر بر عملکرد فرآیند بسته بندی مواد غذایی دارند. در این نوع تولیدی ها اپراتورها به طور مداوم باید اطمینان حاصل کنند که هر فرآیند به درستی انجام شده است.
بیشتر مواد فاسدشدنی به اکسیژن و رطوبت حساس هستند و هرگونه اشتباه در بسته بندی می تواند مواد غذایی را خراب کند. کارخانه بسته بندی مواد غذایی باید از یکپارچگی بسته بندی مواد اطمینان حاصل کند تا از نفوذ رطوبت و اکسیژن که تجزیه را تسریع می کنند، جلوگیری کنند.

تست نشت بسته بندی مواد غذایی کنترل فرآیند تولید را تضمین می کند و به تولید کننده در تولید محصول خوب اطمینان می دهد. سرمایه گذاری در دستگاه تست نشت بسته بندی مواد غذایی هزینه دارد، اما ریسک انجام ندادن آن بسیار هزینه برتر است.

در بازار انواع دستگاه بسته بندی موادغذایی وجود دارد که تولیدکنندگان باید با توجه به نیاز تولید خود بهترین دستگاه را انتخاب کنند.

تولید بسته بندی ایمن بخش مهمی از تضمین یکپارچگی و ایمنی زنجیره تامین مواد غذایی است. بسته بندی مواد غذایی دارای بسیاری از وظایف اساسی است:

  • محافظت از محتویات آن در برابر آلودگی یا آسیب
  • جلوگیری از نشت یا از بین رفتن محصول
  • ارائه ویترینی برای بازاریابی محصول به مصرف کننده
  • ارائه اطلاعات مورد نیاز محصول

با این حال، در صورت استفاده از اجزای نامناسب یا غیربهداشتی، بسته بندی می تواند خطری برای محصول ایجاد کند که ممکن است منجر به آلودگی محصول در اثر سموم، مواد شیمیایی، یا شکستگی ناشی از استفاده از شیشه های شکننده یا پلاستیک های سخت شود.
این صنعت تابع مقررات بسیاری است و عناصر مختلفی در تولید و عملکرد بسته بندی مواد غذایی باید در نظر گرفته شوند. برای مثال طیف وسیعی از مواد تشکیل دهنده شامل شیشه، پلاستیک، فلز و کاغذ اضافه شده است که همه آنها خطرات ذاتی خود را دارند.

خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی

برای خرید دستگاه کارخانه بسته بندی مواد غذایی، دستگاه های نو اغلب بیشتر مورد توجه می باشند زیرا تنوع آن ها بیشتر است و ریسک کمتری نیز دارند. ولی ممکن است زمان تحویل این دستگاه ها طولانی باشد زیرا تولیدکنندگان اغلب دستگاه ها را طبق سفارش مشتری می سازند.
در بعضی مواقع خرید دستگاه بسته بندی دست دوم می تواند گزینه ایی بسیار مقرون به صرفه باشد.
این نوع ماشین آلات آماده هستند و نیازی نیست زمان زیادی را منتظر ساخت آن بمانید ولی در حین خرید باید به خوبی آن را تست کنید و از بی نقص بودن آن اطمینان حاصل کنید. بهتر است این گونه ماشین آلات همراه با گارانتی ارائه شوند و یا قابل بازگشت باشند.
علاوه بر این، اگر تغییراتی در تجهیزات دستگاه دست دوم مورد نیاز است، باید بدانید هزینه آنها چقدر است و چگونه انجام می شود.

قیمت دستگاه های بسته بندی مواد غذایی

خرید ماشین آلات جدید یک سرمایه گذاری بزرگ برای بسیاری از شرکت ها می باشد، بنابراین بسیار مهم است که قبل از انجام چنین سرمایه گذاری بزرگ از مقرون به صرفه بودن آن اطمینان حاصل کنید. این شامل در نظر گرفتن هزینه های بهره برداری و نگهداری نیز می شود.
قیمت دستگاه های بسته بندی مواد غذایی به عوامل زیادی از جمله جنس دستگاه و تکنولوژی آن بستگی دارد. قیمت دستگاه بسته بندی مواد غذایی خانگی به دلیل کوچک بودن و همچنین تکنولوژی پایین بسیار مقرون به صرفه می باشد.
در حالی که برخی از دستگاه ها دارای قیمت بالاتری هستند، ولی در عین حال ممکن است کارایی بهتری داشته باشند و یک دستگاه گران‌تر می‌تواند سودآوری کسب‌وکار شما را به‌طور چشمگیری افزایش دهد. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که همه گزینه های مقرون به صرفه را در نظر گرفته اید.
اگر قصد ارتقا ماشین آلات خود را دارید توصیه می شود از مشاوران شرکت های تولید ماشین آلات بسته بندی موادغذایی کمک بگیرید و بخواهید از خط بسته بندی فعلی شما بازدید کنند و سپس به تجزیه و تحلیل بپردازید.

این به شما اجازه می‌دهد تا قبل از ارتقا به ماشین‌آلات جدید، راه‌هایی برای بهبود فرآیندهای فعلی‌تان بیابید و به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که برای ماشین مناسب برای عملیات تجاری خود پول خرج می‌کنید.

2 5

شماره های تماس: 03133931360 - 09220669450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *