09220669450

03133931360

  • نوع عملکرد: شمشیری/چکشی
  • قدرت موتور: مراجعه به بروشور دستگاه
  • ولتاژ ورودی: 220 یا 380 ولت
  • جنس دستگاه: فولاد با رنگ الکترواستاتیک (قابلیت سفارشی سازی با جنس استیل)

برای دریافت بروشورهای بیشتر و کسب اطلاعات فنی هر دستگاه می توانید تماس بگیرد یا درخواست خود را در انتهای همین صفحه کامنت کنید.

انواع آسیاب تک فاز دامداری

آسیاب های قدرتمند و صنعتی به صورت سه فاز کار می کنند و مناسب کسب و کارهای کوچک با برق تک فاز نیستند. از همین رو این دسته از کسب و کارها باید به سراغ خرید دستگاه آسیاب تک فاز دامداری بروند.
    • آسیاب دامداری شمشیری
    • آسیاب دامداری نیمه صنعتی عطاری
    • آسیاب دامداری صنعتی کوچک

1. آسیاب دامداری شمشیری

آسیاب های شمشیری یکی از بهترین و پیشرفته ترین تجهیزاتی هستند که شما می توانید به عنوان آسیاب تک فاز دامداری مورد استفاده قرار دهید. تیغه های این دستگاه، حالتی شمشیری داشته و از جنس فولاد ساخته شده اند. عملکرد دستگاه هم به این صورت است که تیغه ها روی یک محور به چرخش درآمده و محصولات مورد نظر شما را آسیاب خواهند کرد. خوبی این دستگاه آسیاب نیمه صنعتی این است که یک اینورتر برای تبدیل برق تک فاز به سه فاز دارد. به این ترتیب اگر کسب و کارتان گسترده شد و به برق صنعتی دسترسی پیدا کردید، نیازی به تعویض دستگاه ندارید. قدرت موتور این دستگاه می تواند بسته به نیاز شما، 3، 5، 10 و 15 اسب بخار باشد و ظرفیت دستگاه هم بسته به قدرت موتور، متغیر خواهد بود. این آسیاب به کلید قطع کن محافظ موتور و 5 توری مختلف مجهز شده است.   مزیت های دستگاه: 
  • کار کردن با آن بسیار ساده است و نیاز به آموزش خاصی ندارد.
  • وزن آن مناسب بوده و حمل و نقل راحتی دارد.
  • در حین کار، هیچ سر و صدایی تولید نمی کند و لرزش محسوسی هم ندارد.
  • برای آسیاب کردن علوفه و غذای دام ها از آسیاب های شمشیری استفاده می شود. همانطور که می دانید، غذای دام باید به صورت بلغور باشد و بهترین آسیاب هایی که می توانند در تولید بلغور به شما کمک کنند، همین آسیاب های شمشیری هستند.
البته گاهی اوقات ممکن است دامداران برای غذای دام ها به پودر کردن مواد نیاز داشته باشند. در این صورت می توان برخی از آسیاب های چکشی تک فاز را هم مورد استفاده قرار داد.  
آسیاب شمشیری
مشاهده ویدیو: آسیاب شمشیری

2. آسیاب دامداری نیمه صنعتی عطاری

عملکرد این دستگاه به صورت چکشی است؛ یعنی چکش های فولادی آن، به صورت ضربه ای محصولات مورد نظر شما را آسیاب می کنند. این دستگاه آسیاب چکشی از ظرفیتی معادل 50 کیلوگرم در ساعت برخوردار است. به دلیل اینکه بیشترین کاربرد این محصول در عطاری ها است، آن را به این نام می شناسند. اما این آسیاب عطاری برای دامداری هم یک دستگاه خوب و کاربردی به نظر می رسد. قدرت موتور این آسیاب معادل 2250 وات بوده و سرعت موتور هم 3000 دور در دقیقه است.
آسیاب نیمه صنعتی عطاری
مشاهده ویدیو: آسیاب نیمه صنعتی عطاری
 

3. آسیاب دامداری صنعتی کوچک

این دستگاه آسیاب یک تیغه پروانه ای از جنس استنلس استیل دارد و بدنه آن فولادی است. مجهز شدن این آسیاب به سیستم پیش خردکن، مزیت درخشان آن نسبت به دستگاه های دیگر به شمار می رود؛ یعنی محصول ابتدا وارد قسمت پیش خردکن شده و به قطعات کوچکتر تقسیم می شود، سپس به بخش آسیاب رفته و کاملا پودر خواهد شد. موتور این دستگاه از قدرتی معادل 3 اسب و سرعتی معادل 3000 دور در دقیقه برخوردار است. این آسیاب به آمپرمتر و ولت متر مجهز شده تا در صورت وارد شدن اضافه بار، آسیبی به آن وارد نشود.
آسیاب صنعتی کوچک
مشاهده ویدیو: آسیاب صنعتی کوچک

آسیاب دامداری چیست؟

آسیاب دامداری دستگاهی است که برای آسیاب گندم، جو، ذرت، دانه های سویا، کنجاله حبوبات و… مورد استفاده قرار می گیرد. محصول خروجی از این دستگاه به همان صورت پودری یا بعد از تبدیل آن به خمیر، به عنوان تغذیه به دام خورانده می شود. به این ترتیب دامداران با این دستگاه می توانند با خیال راحت غذایی باکیفیت به دام های خود داده و آن ها را پرورش دهند. برای تهیه خوراک دام در دامداری ها، به یک دستگاه آسیاب با قدرت کافی نیاز است. این دستگاه به دامداران امکان می دهد انواع محصولات مختلف را کاملا پودر و خرد کرده و با آن ها غذای مخصوص دام را تولید کنند. علاوه بر این، کارگاه ها و کارخانه های کوچکی که در تولید غذای مخصوص دام فعالیت دارند هم به آسیاب تک فاز دامداری نیاز خواهند داشت.  

اهمیت استفاده از آسیاب دامداری

تحقیقات انجام شده نشان می دهد خوراندن دانه های ریز و خرد شده به دام ها، موجب جذب بهتر آن ها شده و برای سیستم گوارشی دام ها مفید تر است. علاوه بر این، در صورت آسیاب کردن غذای دامی، امکان مخلوط کردن دانه های مختلف با همدیگر و افزودن مواد معدنی به آن ها هم وجود دارد. به این ترتیب می توان تغذیه سالم تری برای دام ها فراهم کرد. علاوه بر این، آسیاب کردن خوراک دام، حمل و نقل آن ها را هم راحت تر خواهد کرد.  

اجزای تشکیل دهنده آسیاب دامداری تک فاز

یک دستگاه آسیاب تک فاز دامداری، از اجزای مختلفی تشکیل شده است. اما مهمترین آن ها عبارتند از:
  • موتور: روی این دستگاه ها یک موتور تک فاز، یعنی موتوری که با ولتاژ 220 ولت کار می کند تعبیه شده است. قدرت این موتور بسته به نوع دستگاه متفاوت خواهد بود.
  • تیغه یا چکش: بسته به نحوه عملکرد دستگاه، یک تیغه یا چکش برای آسیاب کردن محصول داخل آن وجود دارد. معمولا این بخش را از جنس فولاد یا استنلس استیل می سازند تا مقاومت کافی برای آسیاب کردن انواع مواد سخت و نرم را داشته باشد.
  • توری (مش): این قطعه، ابعاد محصول خروجی را تعیین می کند. معمولا آسیاب های دامداری را با چندین مش ارائه می دهند تا افراد بتوانند بسته به نیاز خود، اندازه محصول خروجی را تنظیم کنند.
 

آسیاب تک فاز دامداری چه ویژگی هایی دارد؟

آسیاب دامداری تک فاز از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و می تواند مواد مورد نظر شما را در مدت زمان کوتاهی برایتان آسیاب کند. از جمله مهمترین ویژگی ها و مزایای این دستگاه، باید به موارد زیر اشاره کرد:
  • این دستگاه باعث حفظ کیفیت محصول می شود.
  • قابل استفاده برای انواع مواد سخت و نرم است.
  • بهره وری و راندمان کار شما را افزایش می دهد.
  • کاربرد گسترده ای دارد و حتی اگر کسب و کارتان را گسترش دهید، همچنان پاسخگوی نیازتان خواهد بود.
 

کاربردهای مهم آسیاب تک فاز دامداری

اصلی ترین کاربرد آسیاب های دامداری، تولید بلغور برای تغذیه دام هاست. از جمله مهمترین کاربردهای این دستگاه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. آسیاب کردن گندم
  2. آسیاب کردن جو
  3. آسیاب کردن ذرت
  4. آسیاب کردن سویا
و… علاوه بر این، شما می توانید هر مواد دیگری را هم با استفاده از این دستگاه آسیاب کنید و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد؛ یعنی اگر در کنار تولید غذای دامی فعالیت دیگری هم دارید، می توانید روی این دستگاه حساب کنید.  

نکات مهم زمان خرید آسیاب دامداری تک فاز

  • برای اینکه بهترین و مناسب ترین دستگاه را برای خود خریداری کنید، کافیست به نکات زیر توجه داشته باشید:
  • حتما نیاز روزانه خود را در نظر گرفته و مطمئن شوید دستگاه مورد نظر، ظرفیت کافی برای رفع این نیاز را داشته باشد
  • به قدرت موتور دستگاه توجه کنید؛ اگر موتور آسیاب از قدرت بالا برخوردار نباشد، بعد از مدت کوتاهی به آن فشار آمده و خراب می شود.
  • حتما ابعاد و وزن دستگاه را جویا شده و مطمئن شوید فضای کافی برای نگهداری از آن را دارید.
  • مطمئن شوید که کار کردن با دستگاه برایتان ساده است.
  • دستگاهی خریداری کنید که در حین کار، سروصدای بالایی نداشته و گرد و غباری تولید نکند. تمام دستگاه هایی که معرفی کردیم از این ویژگی برخوردارند.
 

سرویس و نگهداری آسیاب دامداری

برای اینکه آسیاب تک فاز دامداری بهترین عملکرد را داشته و تا مدت های طولانی برایتان کار کند، لازم است به نکات خاصی توجه داشته باشید. در اینجا به برخی از این نکات برای سرویس و نگهداری این دستگاه اشاره می کنیم:
  1. حتما هر روز بعد از اتمام کار، تیغه یا چکش های دستگاه را تمیز کنید.
  2. دستگاه را به صورت دوره ای روغن کاری کنید.
  3. در صورتی که احساس کردید در عملکرد دستگاه کوچکترین اختلالی پیش آمده، بلافاصله آن را خاموش کرده و مورد بررسی قرار دهید.
  4. بهتر است حتما یک نفر روی عملکرد دستگاه در حین کار نظارت داشته باشد.
 

قیمت آسیاب دامداری تک فاز

به این سوال هیچ پاسخ دقیقی نمی توان داد؛ چراکه قیمت این دستگاه تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می گیرد. از طرف دیگر، همانطور که متوجه شدید دستگاه های زیادی برای آسیاب کردن مواد مختلف در دامداری مورد استفاده قرار می گیرند و هر دستگاه از قیمت خاص خود برخوردار است. برای تخمین قیمت این تجهیزات، باید فاکتورهایی مثل نوع آسیاب، قدرت موتور، سرعت موتور، ظرفیت آن و… را در نظر بگیرید. برای دریافت کاتالوگ دستگاه مورد نظر خود و استعلام قیمت آن، کافیست با ما در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آسیاب تک فاز دامداری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *