09220669450

03133931360

دستگاه پرکن ادویه جات

  • جنس مخزن: استنلس استیل
  • ساختار: عمودی-افقی
  • ولتاژ ورودی: ۲۲۰ یا ۳۸۰ ولت
  • دامنه وزن قابل توزین: مراجعه به بروشورها
  • ظرفیت متوسط: مراجعه به بروشورها

برای دریافت بروشورهای بیشتر و کسب اطلاعات فنی هر دستگاه می توانید تماس بگیرد یا درخواست خود را در انتهای همین صفحه کامنت کنید.

راه‌اندازی خط تولید و بسته‌بندی ادویه‌جات می‌تواند کسب و کاری پرسود و موفق باشد، زیرا ادویه‌جات از پرفروش‌ترین محصولات بازار هستند و همواره تقاضا برای آنها وجود دارد. با توجه به استانداردهای بهداشتی، استفاده از یک دستگاه پرکن ادویه‌جات می‌تواند به شما کمک کند تا محصولات خود را به شکلی جذاب و بهداشتی بسته‌بندی کرده و در بازار معرفی کنید. با رعایت استانداردهای لازم، می‌توانید در بازار به توانمندترین رقبا رقابت کنید و همواره مشتریان خود را جذب کنید.

انواع روش های بسته بندی ادویه جات

برخی از روش های بسته بندی ادویه جات عبارتند از:

  1. بسته بندی داخل نایلون
  2. بسته بندی داخل پاکت های کاغذی
  3. بسته بندی داخل قوطی فلزی
  4. بسته بندی داخل بطری پلاستیکی
  5. بسته بندی به صورت جعبه ای

و…
برای هرکدام از این روش های بسته بندی به دستگاه خاصی نیاز دارید که در بخش بعدی به معرفی آن ها می پردازیم.

انواع دستگاه پرکن ادویه جات

به طور کلی می توان دستگاه های بسته بندی ادویه را به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دسته بندی کرد. انواع اتوماتیک هم خود به نوع دستگاه ادویه پرکن پاکتی و دستگاه قوطی پرکن تقسیم بندی کرد. در ادامه مشخصات هر دستگاه را به شما توضیح می دهیم.

1.دستگاه قوطی پرکن ادویه جات

این دستگاه همانطور که از نامش پیداست، برای بسته بندی کردن انواع ادویه جات داخل قوطی هایی با ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید ادویه هایی با دامنه حجم 1 تا 10000 گرم را با این دستگاه، بسته بندی کنید. در واقع دستتان در انتخاب حجم و ابعاد قوطی های ادویه باز است، فقط کافیست لوله و یقه دستگاه را متناسب با قطر دهانه قوطی ها تغییر دهید.
این دستگاه از جنس استنلس استیل ساخته شده و بسیار مقاوم است. همچنین امکان سفارش آن با دو ولتاژ 220 و 380 ولت وجود دارد. مجهز شدن این دستگاه به مکانیزم آگر، باعث افزایش سرعت و دقت آن می شود.

نحوه عملکرد این دستگاه به صورت زیر است:

  1. ابتدا باید ادویه مورد نظر را داخل مخزن دستگاه بریزید که حجم آن از 40 تا 60 لیتر قابل سفارش است.
  2. سپس لوله و یقه مناسب را روی دستگاه قرار دهید.
  3. حالا تنظیمات لازم از جمله تعیین حجم هر قوطی را اعمال کنید.
  4. در این مرحله فقط کافیست اپراتور قوطی های خالی را روی نوار نقاله دستگاه قرار دهد.
  5. حالا این قوطی ها به صورت خودکار زیر نازل دستگاه قرار می گیرند تا ادویه مورد نظر داخلشان تخلیه شود.
  6. در آخر هم عملیات درب گذاری و درب بندی به صورت خودکار برای آن ها انجام می شود.

در تمام این مراحل، نیازی به دخالت دست انسان نیست و دستگاه به صورت اتوماتیک تمام کارها را انجام خواهد داد.

2.دستگاه پرکن ادویه اتوماتیک

در صورتی که قصد دارید ادویه ها را داخل پاکت های کاغذی یا نایلونی بسته بندی کنید، دستگاه پرکن پودری اتوماتیک برایتان انتخاب مناسبی خواهد بود. این دستگاه به صورت خودکار عملیات برش و دوخت را برای تهیه پاکت های مورد نظر به شکل بالشتی یا همان سه طرف دوخت انجام می دهد.
این دستگاه هم با مکانیزم آگر کار می کند و در هر دقیقه حدود 20 بسته ادویه را برایتان آماده خواهد کرد. بدنه دستگاه پرکن پودری از جنس فولاد ضد زنگ بوده و مخزن آن از استنلس استیل ساخته می شود. همچنین امکان خرید این دستگاه با ولتاژ 220 یا 380 ولت وجود دارد. نحوه عملکرد این دستگاه به صورت زیر است:

  1. ابتدا باید ادویه را در مخزن دستگاه بریزید که حدود 50 لیتر ظرفیت دارد.
  2. حالا باید از طریق صفحه نمایشگر لمسی دستگاه، تنظیمات لازم را اعمال کرده و حجم هر بسته را مشخص کنید. این نمایشگر از زبان فارسی پشتیبانی می کند و کار را برایتان راحتتر خواهد کرد.
  3. حالا عملیات توزین ادویه ها آغاز می شود.
  4. سپس دستگاه به صورت خودکار، پاکت ها را برش و دوخت می زند.
  5. در نهایت هم ادویه ها داخل پاکت ها تخلیه شده و دربشان دوخته می شود.

اگر دستگاه را با لیبل زن و تاریخ زن سفارش داده باشید، این عملیات هم به صورت خودکار روی بسته های ادویه انجام خواهد شد.

برای دریافت راهنمایی بیشتر یا استعلام قیمت انواع دستگاه کیسه پر کن می توانیدبا کارشناسان ما تماس بگیرید.

3.دستگاه پرکن ادویه نیمه اتوماتیک

اگر یک کارگاه کوچک یا یک کسب و کار خانگی داشته باشید، خرید و استفاده از دستگاه های اتوماتیک برایتان ممکن نیست. در این صورت باید به سراغ دستگاه های نیمه اتوماتیک بروید. دستگاه پرکن پودری نیمه اتوماتیک بهترین انتخاب برای این منظور است و به شما امکان می دهد ادویه ها را در پاکت ها یا ظروف مختلفی بسته بندی کنید.
در واقع دستگاه پرکن پودری نیمه اتوماتیک، محدودیتی در نوع بسته بندی ندارد. این دستگاه بدنه ای محکم و مقاوم از جنس فولاد ضد زنگ دارد، اما مخزن ان برای حفظ استانداردهای بهداشتی از جنس استنلس استیل ساخته می شود. برای بسته بندی کردن ادویه ها با استفاده از این دستگاه، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا مخزن دستگاه را پر کنید.
  2. حالا حجم هر بسته و سرعت پر شدن ظروف را تنظیم کنید.
  3. سپس قوطی یا ظرف مورد نظر را دقیقا زیر نازل دستگاه نگه دارید.
  4. حالا با فشردن پا روی پدال دستگاه، ادویه ها داخل ظرف تخلیه می شوند.
  5. عملیات دوخت درب پاکت ها یا درب گذاری و درب بندی قوطی های ادویه در این دستگاه به صورت دستی انجام می گیرد.

اما برای مواد گرانولی که شامل آجیل، شکلات و مواردی از این نظیر است، باید از دستگاه پرکن پودر و گرانول استفاده کرد. چرا که این دستگاه به دلیل مکانیزم ویبره، قابلیت پرکردن انواع پودر و گرانول را دارد.

مزایای خرید دستگاه پرکن ادویه جات

خرید دستگاه پرکن ادویه جات علاوه بر اینکه یک کسب و کار سودآور و کم ریسک برایتان فراهم می کند، از مزایای دیگری هم برخوردار است. از جمله مهمترین مزایای خرید این دستگاه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندی با این دستگاه های پیشرفته، باعث حفظ عطر، طعم و رنگ ادویه ها می شود.
  • ظاهر نهایی بسته بندی بسیار جذاب و شکیل خواهد بود.
  • بسته بندی ادویه ها به شکل بهداشتی و مورد تایید انجام می گیرد و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
  • باعث افزایش حجم تولیدات شما می شود.
  • نیاز به نیروی انسانی را کاهش می دهد.
  • باعث جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش محصولات خواهد شد.

سایر تجهیزات مورد نیاز در خط بسته بندی ادویه

بدون شک اگر بخواهید یک خط کامل برای تولید و بسته بندی ادویه ایجاد کنید، در کنار تجهیزات بسته بندی به دستگاه های دیگری هم نیاز خواهید داشت. در اینجا برخی از این تجهیزات را به شما معرفی می کنیم:

آسیاب: انواع مختلفی از آسیاب های صنعتی برای خرد و پودر کردن ادویه جات مورد استفاده قرار می گیرند.
میکسر: از میکسرهای صنعتی برای مخلوط کردن چند نوع ادویه با هم و ساخت ادویه های ترکیبی استفاده می شود.
بالابر: از این دستگاه برای پر کردن مخزن آسیاب یا دستگاه های بسته بندی استفاده می شود.
نوار نقاله: این دستگاه برای انتقال راحت تر ادویه ها بین خطوط مورد استفاده قرار می گیرد.
میز ترافیک و میز گردان: از این دستگاه در مقابل خروجی دستگاه های بسته بندی استفاده می شود تا جمع آوری بسته های ادویه برای اپراتور راحتتر شود.
پیلوپک: از این دستگاه برای قرار دادن بسته های ادویه در یک بسته بزرگتر و عرضه راحتتر آن به بازار استفاده خواهد شد.

حاشیه سود بسته بندی ادویه جات

برای اینکه بتوانید حاشیه سود خرید دستگاه های پرکن ادویه جات و راه اندازی خط تولید و بسته بندی این محصول را محاسبه کنید، باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. برای مثال شما باید ظرفیت و راندمان کار خود، سرمایه لازم برای تهیه مواد اولیه و خرید دستگاه ها، بازار فروش محصول و بسیاری موارد دیگر را در نظر بگیرید.
البته به طور کلی می توان گفت حاشیه سود بسته بندی و فروش ادویه جات، همواره عدد مناسبی خواهد بود و می توان به عنوان یک سرمایه گذاری زود بازده روی آن حساب کرد.

راهنمایی های قبل از خرید دستگاه پرکن ادویه جات

برای اینکه بهترین تصمیم گیری را داشته و دستگاهی کاملا متناسب با نیازهایتان را خریداری نمایید. به نکته زیر توجه کنید.
قیمت دستگاه ها: تمام دستگاه ها و تجهیزات اتوماتیک از قیمت بالایی برخوردارند. شما می توانید با دستگاه نیمه اتوماتیک شروع کنید و بعدها کارتان را توسعه دهید. یا اینکه با دریافت وام اشتغال زایی، بودجه لازم برای خرید این تجهیزات را فراهم کنید. توصیه می کنیم به سراغ خرید دستگاه های دست دوم نروید؛ چرا که این دستگاه ها هزینه زیادی بابت تعمیر و نگهداری روی دستتان قرار می دهند.

فضای لازم برای نگهداری از دستگاه ها:

دستگاه های پرکن ادویه با ابعاد مختلفی ساخته می شوند. اکثر این دستگاه ها چندان هم بزرگ نیستند؛ اما شما باید فضای کافی برای دیگر تجهیزات مثل مخزن نگهداری ادویه ها، میز ترافیک، نوار نقاله، بالابر، محل ایستادن و تردد اپراتورها و… را هم در نظر بگیرید. پس با در نظر داشتن تمام این شرایط، فضای مناسبی برای قرار دادن دستگاه ها اجاره یا خریداری کنید.

ولتاژ مصرفی دستگاه ها:

برق و ولتاژ مصرفی، همواره یکی از نکات مهم برای افراد تازه وارد به این حوزه است. همانطور که در بخش های قبلی هم اشاره کردیم، دستگاه های ادویه پرکن در ولتاژهای 220 و 380 ولت به فروش می رسند و شما بسته به شرایط خود می توانید یکی را انتخاب کنید.

ظرفیت تولید:

خوشبختانه تمام دستگاه های ادویه پرکن، چه اتوماتیک و چه نیمه اتوماتیک از ظرفیت و توان تولید بالایی برخوردارند. به این ترتیب شما می توانید حجم تولید بالایی داشته و در مدت زمان کوتاهی، نبض بازار را در دست بگیرید.

آموزش لازم برای کار با دستگاه ها:

یکی دیگر از دغدغه های خریداران این است که ایا کار کردن با دستگاه های ادویه پرکن به آموزش خاصی نیاز دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که کار کردن با این دستگاه ها به هیچ عنوان کار سختی نیست. در زمان خرید، کارشناسان فروش ما نحوه تنظیم کردن دستگاه را به طور کامل و به صورت رایگان به شما آموزش می دهند.

قیمت دستگاه پرکن ادویه جات

قیمت تمام تجهیزات صنعتی و بسته بندی به عوامل زیادی بستگی دارد. از طرفی دیگر، نوسانات ارزی هم قیمت این محصولات را به صورت مداوم تغییر می دهد؛ از همین رو بهتر است برای اطلاع از قیمت روز دستگاه مورد نظر خود، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. اما به طور کلی می توان گفت عوامل زیر، بیشترین تاثیر را روی قیمت دستگاه های پرکن ادویه جات دارند:

  • نوع دستگاه
  • مکانیزم عملکرد
  • جنس مخزن و بدنه
  • ظرفیت مخزن
  • توان تولید
  • ولتاژ مصرفی
  • ابعاد دستگاه
  • تجهیزات همراه (مثل همزن، بالابر و…)


امیدواریم که این مطالب به تصمیم گیری بهتر شما کمک کند و برایتان مفید باشد. اگر سوالی دارید که در متن به آن پاسخ داده نشده، برایمان کامنت بگذارید یا با کارشناسان فروش نیکوپک تماس بگیرید!

مشاهده قیمت سایر دستگاه های بسته بندی مواد غذایی نیکوپک

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دستگاه پرکن ادویه جات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *