09220669450

03133931360

دستگاه پرکن حبوبات

  • عملکرد دستگاه: اتوماتیک و نیمه اتوماتیک
  • جنس مخزن: استنلس استیل
  • ساختار: عمودی-افقی
  • ولتاژ ورودی: ۲۲۰ یا ۳۸۰ ولت
  • حجم مخزن: مراجعه به بروشورها
  • سیستم کنترل:PLC ، HMI و صفحه نمایشگر لمسی
  • ظرفیت متوسط: مراجعه به بروشورها
  • تعداد توزین (وزن کننده): 6-1 توزین

آیا به دنبال راهی مدرن برای بسته‌ بندی و عرضه حبوبات خود هستید؟ با دستگاه پرکن حبوبات، این امکان را خواهید داشت که حبوبات را در ابعاد و اشکال مختلف بسته‌ بندی کنید، از بسته‌ بندی‌ های کوچک و شکیل تا بسته‌ بندی‌ های حجیم و جذاب.دستگاه های پرکن حبوبات انواع مختلفی دارند که در این مطلب به معرفی آن ها می پردازیم.

انواع دستگاه های پرکن حبوبات

برای بسته بندی حبوبات می توانید انواع مختلفی از دستگاه های پرکن را مورد استفاده قرار دهید. کاربرد و ویژگی هرکدام از این دستگاه ها با هم فرق دارد و شما باید بسته به نیاز و خواسته خود، یکی از این تجهیزات یا حتی چند مورد از آن ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

  1. دستگاه پرکن حبوبات به صورت پاکتی یا نایلونی
  2. دستگاه پرکن حبوبات به صورت کیسه ای
  3. دستگاه پرکن حبوبات در قوطی
  4. دستگاه پرکن حبوبات نیمه اتوماتیک

1.دستگاه بسته بندی حبوبات به صورت پاکتی یا نایلونی

دستگاه بسته بندی توزین دار به شما امکان می دهد حبوبات را داخل پاکت های مربعی از جنس نایلون یا حتی کاغذ، بسته بندی کنید. این دستگاه با ولتاژ 220 و 380 ساخته می شود و مکانیزم آن به صورت ویبره است. شما می توانید این دستگاه را با بدنه ای فولادی و مخزنی از جنس استنلس استیل سفارش دهید.
بسته های تولید شده توسط این دستگاه می توانند حجمی معادل 50 تا 2000 گرم داشته باشند. برای اینکه بهتر با نحوه عملکرد این دستگاه آشنا شوید، بد نیست مراحل بسته بندی حبوبات با آن را مرور کنیم.

  1. قبل از هرچیزی نیاز است تا حبوبات مورد نظر را داخل مخزن این دستگاه بریزید. حجم مخزن بسته به نیاز شما تعیین می شود.
  2. حالا باید حجم هر بسته حبوبات را مشخص کرده و تنظیمات لازم را به دستگاه اعمال کنید. به لطف وجود نمایشگر لمسی دستگاه که از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند، این کار به راحتی انجام خواهد شد.
  3. حالا حبوبات با لرزش دستگاه از مخزن به سمت سیستم توزین هدایت می شوند. ممکن است یک یا شش ترازو در این سیستم وجود داشته باشد. هرچه تعداد ترازوها بیشتر باشد، سرعت و دقت دستگاه هم بیشتر خواهد شد.
  4. در این مرحله، رول های کاغذی یا نایلونی که داخل دستگاه قرار داده بودید، برش خورده و به صورت سه طرفه دوخته می شوند تا پاکت های حبوبات آماده شوند.
  5. سپس حبوبات داخل این بسته ها تخلیه می شوند.
  6. در نهایت هم درب بسته ها به صورت خودکار توسط دستگاه برش می خورد.

برای راحتی بیشتر، توصیه می کنیم یک نوار نقاله و یک میز ترافیک در مقابل خروجی دستگاه قرار دهید تا جمع آوری بسته های حبوبات برایتان راحت تر شود.

دستگاه بسته بندی توزین دار از جمله پرفروش ترین دستگاه های بسته بندی مواد غذایی می باشد و کار با این دستگاه بسیار آسان و راحت می باشد.

2.دستگاه بسته بندی کیسه ای حبوبات بالای 2000 گرم

اگر قصد داشته باشید حبوبات را داخل کیسه بسته بندی کرده و در حجم های بالای 2000 گرم به فروش برسانید، دیگر دستگاه توزین دار برایتان جوابگو نخواهد بود و باید به سراغ دستگاه پرکن گرانولی بروید. با استفاده از این دستگاه، امکان تولید کیسه های حبوبات با دامنه وزن 10 تا 60 کیلوگرم وجود دارد.
خروجی این دستگاه معمولا برای فروش عمده محصولات یا عرضه آن ها به رستوران دارها و مراکزی که نیاز به خرید حبوبات با حجم بالا دارند، مناسب خواهد بود. نحوه بسته بندی حبوبات با این دستگاه، به صورت زیر انجام می شود:

  1. ابتدا باید مخزن دستگاه را پر کنید که ظرفیت آن متغیر خواهد بود.
  2. سپس حجم هر بسته را برای دستگاه مشخص کرده و تنظیمات لازم را اعمال کنید.
  3. در این مرحله، حبوبات از مخزن به سمت سیستم توزین هدایت می شوند. امکان سفارش دستگاه با یک تا 6 ترازوی توزین وجود دارد.
  4. این دستگاه به کیسه گیر مجهز است و به صورت خودکار کیسه ها زیر نازل قرار می گیرند.
  5. سپس حبوبات داخل آن ها تخلیه شده و درب کیسه ها دوخته می شود. اگر جنس کیسه از پلاستیک باشد، به روش حرارتی دوخته شده و برای کیسه های پارچه ای هم از نخ و سوزن استفاده خواهد شد.
  6. در آخر هم کیسه های آماده روی نوار نقاله دستگاه رها شده و در انتهای خط به اپراتور تحویل داده می شوند.
  7. برای راحتی بیشتر کارتان، می توانید این دستگاه را همراه با بالابر گرانولی سفارش دهید تا پر کردن مخزن آن برایتان سخت نباشد.

3.دستگاه بسته بندی حبوبات در قوطی

در صورتی که بخواهید حبوبات را به شکل لوکس تر و جذاب تری بسته بندی کنید، می توانید آن ها را داخل قوطی بریزید. برای این کار باید از دستگاه قوطی پرکن گرانولی استفاده کنید. این دستگاه از جنس استنلس استیل ساخته شده و بسیار مقاوم است. مجهز شدن به سیستم های کنترلی PLC ، HMI و صفحه نمایشگر لمسی باعث شده اپراتور به راحتی روی عملکرد دستگاه نظارت داشته باشد.
برای بسته بندی حبوبات با این دستگاه، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا باید مخزن دستگاه را پر کنید. حجم این مخزن بسته به نیاز شما متغیر است.
  2. سپس باید تنظیمات لازم از جمله وزن هر قوطی را اعمال نمایید. دامنه توزین این دستگاه از 5 تا 10000 گرم متغیر است.
  3. توجه کنید که بسته به قطر دهانه قوطی، باید از لوله و یقه مناسبی برای دستگاه استفاده کنید.
  4. در این مرحله، حبوبات با مکانیزم ویبره از مخزن به سیستم توزین هدایت می شوند. این دستگاه با یک الی 6 ترازوی توزین قابل سفارش است.
  5. حالا اپراتور باید قوطی ها را روی نوار نقاله دستگاه قرار دهد.
  6. این قوطی ها زیر مخزن دستگاه قرار می گیرند و حبوبات داخل آن ها تخلیه خواهد شد.
  7. سپس عملیات درب گذاری و درب بندی به صورت اتوماتیک انجام می گیرد.
  8. اگر دستگاه را با تاریخ زن سفارش داده باشید، عملیات درج تاریخ هم انجام شده و بعد قوطی های آماده به شما تحویل داده می شوند.
  9. در آخر می توانید این قوطی ها را داخل پیلوپک قرار داده و به بازار عرضه کنید.

4.دستگاه پرکن حبوبات نیمه اتوماتیک

برخی از افراد در فکر این هستند که یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنند و با بسته بندی حبوبات در خانه یا کارگاه کوچک خود، به سود بالایی برسند. دستگاه هایی که در بخش قبلی معرفی کردیم، برای این افراد مناسب نیستند. در این شرایط می توانید دستگاه پرکن گرانولی نیمه اتوماتیک را امتحان کنید.
این دستگاه بدنه ای بسیار مقاوم از جنس فولاد داشته و مخزنی از جنس استنلس استیل دارد. نحوه عملکرد آن هم به صورت زیر است:

  1. ابتدا باید مخزن دستگاه را پر کنید.
  2. سپس دستگاه به وزن کردن حبوبات می پردازد.
  3. حالا اپراتور باید کیسه یا قوطی حبوبات را زیر نازل دستگاه نگه دارد.
  4. با فشار دادن پدال دستگاه، حبوبات داخل ظرف یا کیسه مورد نظر تخلیه می شود.
  5. عملیات دوخت و بستن درب بسته ها هم توسط اپراتور به صورت دستی انجام می شود.

مزیت این دستگاه این است که برای انتخاب نوع بسته بندی محدودیتی نخواهید داشت. یعنی فرقی نمی کند که شما قصد بسته بندی حبوبات داخل چه ظرف یا کیسه ای از چه جنسی را دارید. همچنین در صورت امکان، می توانید دستگاه های دیگری مثل لیبل زن و تاریخ زن، نوار نقاله، کیسه گیر و… را هم به دستگاه اضافه کنید.

اهمیت بسته بندی حبوبات

حبوبات هم به شکل فله ای و هم به صورت بسته بندی شده در بازار وجود دارند. اکثر مردم ترجیح می دهند این محصول را به صورت بسته بندی شده و در حالی که داخل پاکت ها یا قوطی های شکیل و زیبا قرار دارد، خریداری کنند. این کار به نوعی کیفیت محصول و ارزش قائل شدن برند برای مشتریان خود را نشان می دهد.
بسته بندی حبوبات ثابت می کند که این محصولات به صورت بهداشتی فراوری و عرضه شده اند و خیال مصرف کننده را تا حدود زیادی راحت خواهد کرد. این نوع عرضه حبوبات، از نظر بازاریابی هم جنبه خوبی دارد و باعث افزایش فروش محصول خواهد شد.
برخی دیگر از مهمترین مزایای بسته بندی حبوبات عبارتند از:

  • باعث حفظ کیفیت محصولات می شود.
  • حبوبات را از شر جانوران موذی، گرد و خاک و میکروب حفظ می کند.
  • حمل و نقل محصول راحت تر می شود.
  • ظاهر محصول جذابتر و شکیل تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید : دستگاه بسته بندی خشکبار

نکات مهم زمان خرید دستگاه پرکن حبوبات

بدون شک برای راه اندازی هر کسب و کاری در ابتدای مسیر، با دغدغه های زیادی روبرو خواهید بود. در مورد خرید دستگاه پرکن حبوبات هم این موضوع صدق می کند. برای اینکه باری از روی دوشتان برداریم، در اینجا به برخی از این نکات اشاره می کنیم.
نوع بسته بندی
همانطور که از بخش های قبل متوجه شدید، امکان بسته بندی حبوبات داخل کیسه های نایلونی و پاکتی یا داخل قوطی وجود دارد. اینکه شما کدام نوع بسته بندی را انتخاب می کنید، به بازار هدف و نیاز مشتریان بستگی خواهد داشت. پس حتما یک تحقیق کلی انجام دهید تا متوجه شوید که مشتریان شما بیشتر طرفدار کدام نوع بسته بندی هستند.
فضای مورد نیاز
شما حتما باید فضای لازم برای قرار دادن دستگاه در کارخانه یا کارگاه خود را داشته باشید؛ بنابراین در زمان خرید، حتما به ابعاد دستگاه های پرکن حبوبات دقت کنید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر دستگاه پرکن، تجهیزات دیگری هم نیاز دارید. همچنین باید محلی برای رفت و آمد اپراتور و نگه داشتن کیسه های حبوبات را هم در نظر بگیرید.
بودجه لازم
بدون شک شما هزینه و سرمایه زیادی برای خرید دستگاه های بسته بندی حبوبات نیاز دارید. اما اگر سود حاصل از این سرمایه گذاری را در نظر بگیرید، به خوبی متوجه این می شوید که ارزش را خواهد داشت. پس حتی اگر بودجه کافی نداشتید، با درخواست وام یا قرض گرفتن از آشنایان خود این سرمایه را تامین کرده و پس از مدت کوتاهی، به سود زیادی دست پیدا کنید.
توان و ظرفیت تولید
یکی دیگر از سوالات افراد این است که با خرید دستگاه های پرکن حبوبات، توان و ظرفیت تولید آن ها چقدر خواهد بود؟ خوشبختانه این دستگاه ها از توان و سرعت بالایی برخوردار بوده و به خوبی می توانند از عهده تامین نیاز شما و مصرف کنندگان بربیایند. برای دریافت جزییات بیشتر در خصوص ظرفیت تولید هر دستگاه، با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

نکات مهم برای تولید و بسته بندی حبوبات

برای اینکه یک کسب و کار موفق داشته باشید و یک خط تولید و بسته بندی حبوبات ایجاد کنید، به برنامه ریزی و مدیریت صحیح نیاز دارید. بهتر است قبل از شروع کار، حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • حتما بازار را بررسی کرده و رقبایتان را شناسایی کنید. با بررسی نقاط ضعف و قدرت آن ها می توانید نبض بازار را به دست گرفته و رضایت مشتریان را جلب نمایید.
  • حتما مجوزهای لازم را دریافت کنید تا در اواسط راه مشکلی برایتان پیش نیاید.
  • تجهیزات و ماشین آلات مناسبی را در کنار دستگاه های پرکن حبوبات خریداری کنید تا کار برایتان راحتتر شده و راندمان تولیدتان افزایش پیدا کند.
  • نیروهای انسانی ماهر و متخصصی استخدام کرده و به درستی آن ها را آموزش دهید.
  • همواره به کنترل کیفیت محصولات و کنترل هزینه ها بپردازید تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی پیش می رود.

سود بسته بندی حبوبات

راه اندازی خط تولید و بسته بندی حبوبات، یک سرمایه گذاری سود آور است و شما در مدت کوتاهی می توانید به فروش بالایی دست پیدا کنید. اما میزان دقیق سود این کار به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال عواملی مثل تجهیزات مورد استفاده، میزان تخصص نیروها، ظرفیت خط، بازاریابی و تبلیغات، حجم تولیدات روزانه و… بیشترین تاثیر را روی سود شما دارند.
با برنامه ریزی و مدیریت درست، می توانید رقبا را کنار زده و به سود زیادی دست پیدا کنید.

قیمت دستگاه پرکن حبوبات

قیمت این دستگاه مانند سایر تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد و نمی توان مبلغ ثابت و مشخصی را برای آن اعلام کرد. برای مثال مواردی مثل نوع دستگاه، نوع بسته بندی، ولتاژ ورودی دستگاه، توان مصرفی، جنس بدنه و مخزن، ظرفیت مخزن و… از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت این دستگاه هستند.
به شما توصیه می کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق این محصول، با کارشناسان فروش ما در سایت نیکوپک تماس بگیرید.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دستگاه پرکن حبوبات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *