09220669450 – 03133931360

بسته بندی خلاقانه ادویه

بسته بندی خلاقانه ادویه
آنچه خواهید خواند:

امروزه بسته بندی اهمیت زیادی پیدا کرده است. بسته بندی صرفاً برای نگهداری محصولات نیست بلکه برای نمایش برند و حتی بازاریابی محصولات یک شرکت نیز می باشد. بسته بندی پیام های شما را به مشتری منتقل می کند و انتخاب هوشمندانه بسته بندی مناسب می تواند به افزایش فروش شما کمک کند. به خصوص برای محصولاتی مانند ادویه جات که همه با طعم و شکل آن آشنا هستند. پس از کیفیت محصول، این بسته بندی است که مشتری را به سمت محصول شما جذب می کند. بنابراین بسته بندی خلاقانه ادویه می تواند نقش تعیین کننده ای در فروش آنها داشته باشد.

امروزه دستگاه های بسته بندی مواد غذایی متنوعی طراحی و تولید می شوند تا بتوانند پاسخگوی نیاز مشتریان باشند. درست مانند هر محصول دیگری، بسته بندی خلاقانه ای برای ادویه ها وجود دارد که دانستن آن می تواند به بازاریابی محصول کمک کند.


10 نکته در مورد بسته بندی خلاقانه ادویه

در زیر به 10 نکته مهم و کاربردی که هنگام طراحی بسته بندی ادویه باید در نظر گرفته شود اشاره شده است:

1. بسته بندی قابل استفاده مجدد تولید کنید.

هیچ چیز بهتر از بسته بندی ایی نیست که بتوان بعد از اتمام محصول از آن استفاده کرد. این نوع بسته بندی به مشتریان کمک می کند تا محصول شما را به خاطر بسپارند و آنها را تشویق به خرید مجدد آن کنند.

یک بسته بندی شکلات را تصور کنید که مانند یک توپ طراحی شده است. داخل این توپ ها شکلات هست و بعد از خوردن آنها می توانید از توپ استفاده کنید. این نوع بسته بندی برای بچه ها جالب است، زیرا نه تنها شکلات دارد، بلکه یک توپ نیز برای بازی در آن وجود دارد.
حالا چنین بسته بندی هایی را برای ادویه تصور کنید. چه چیزی می تواند بسته بندی ادویه را قابل استفاده مجدد کند؟ به عنوان مثال، یک ظرف شیشه ای که می توان برای نگهداری محصولات دیگر پس از اتمام ادویه استفاده شود. یا نمکدانی که نام برند شما روی آن باشد که سال ها روی میز شام مشتری بماند.

6

2. بسته بندی ادویه جات مرتبط با محصول داخل آن را طراحی کنید.

هر بسته بندی باید مختص کالای داخل آن باشد و مشتری در نگاه اول بتواند حدس بزند داخل بسته بندی چه چیزی وجود دارد. علاوه بر این، محصول و بسته بندی آن باید با کاربرد آن مطابقت داشته باشد. سس کچاپ را تصور کنید که در یک ظرف شیشه ای فروخته می شود. آیا به اندازه کافی قابل استفاده و مرتبط است؟
این برای بسته بندی ادویه نیز صادق است. به عنوان مثال، بر خلاف محصولی مانند سس کچاپ، بطری های فشردنی برای ادویه جات مناسب نیستند. از طرفی ظروف شیشه ای محافظت بیشتری را برای ادویه ایجاد می کنند و می توانند محصول را برای مدت طولانی از هرگونه آسیب محافظت کنند.

3 3


3. ارائه یک نسخه ویژه.

یک نسخه ویژه از محصولات خود را در رویدادهای خاص عرضه کنید. محصولی که مربوط به یک رویداد و در تعداد محدود ارائه می شود می تواند برای مشتری جذاب باشد. در این موارد برای خرید آن محصول جایزه ای در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، رویدادی مانند جام جهانی فوتبال و بسته بندی خلاقانه با الهام از فوتبال می تواند ایده خوبی برای بسته بندی خلاقانه ادویه باشد.

2 4

4. قوانین را زیر پا بگذارید.

یکی از اقدامات مهم برای خلاقیت بیشتر در بسته بندی، زیر پا گذاشتن قوانین است. تا زمانی که محصول شما با طراحی مناسب و قابل استفاده بسته بندی شده باشد، هیچ قانون دیگری مهم نیست. بنابراین، مربع یا مستطیل یا دایره بودن بسته بندی فرقی نمی کند.

اگر می خواهید بسته بندی خلاقانه ای برای ادویه های خود داشته باشید، سعی کنید از آنچه قبلا طراحی شده است دوری کنید و ایده های جدیدی برای بسته بندی خلاقانه ادویه ارائه دهید. زمانی که هیچ چیز در صنعت شما با دیگری یکسان نباشد، محصول شما در میان محصولات دیگر برجسته خواهد شد.

7

5. یک ظرف ادویه ساده طراحی کنید.

بسته بندی نباید به گونه ای طراحی شود که مانع از رسیدن مشتری به محصول شود!! اگر بسته بندی شما زیبا و چشم نواز است اما به راحتی درب آن باز نمی شود، زیبایی آن فایده ای ندارد. بنابراین، اگر می خواهید خلاق باشید، خلاقیت خود را در باز کردن یا بستن بخشی از بسته بندی امتحان نکنید.
هرچه بسته بندی راحت تر باز شود، مشتریان با آن راحت تر خواهند بود. اگر یک روش باز کردن خاصی را برای بسته بندی خود ارائه داده اید، آن را در نزدیکی محل باز شدن یا روی برچسب با تصاویر توضیح دهید تا مشتری گیج نشود.

1 2

6. محصول خود را از دید مشتری نگاه کنید.

بسته بندی باید به گونه ای طراحی شود که نیازهای مشتریان را برآورده کند. به این معنی که اگر مشتری نتواند کل محصول را هنگام باز کردن بسته بندی مصرف کند، آیا بسته بندی به گونه ای طراحی شده است که دوباره بسته و باز شود؟ به خصوص اگر بسته بندی ادویه باز بماند می تواند به محصول آسیب برساند. این را باید در نظر گرفت که یک مشتری ممکن است بیش از یک بار از محصول استفاده کند.

10


7. بامزه باشید.

طنز و طرحی که همه را به لبخند می اندازد، شما را برنده خواهد کرد. بسته بندی همیشه نباید جدی باشد. گاهی اوقات می توانید با اضافه کردن طنز به طراحی خود آن را متفاوت کنید. به عنوان مثال چای کیسه ای را در نظر بگیرید. با قرار دادن آن در چوب لباسی می توانید آن را جذاب تر کنید. شما می توانید از این ایده برای طراحی بسته بندی اصلی یک محصول استفاده کنید.

9

8. رنگ های مربوط به محصول خود را انتخاب کنید.

رنگ ها نقش حیاتی در بسته بندی خلاقانه یک محصول دارند. استفاده از رنگ ها می تواند به شما در معرفی بهتر محصول کمک کند. به خصوص در بسته بندی ادویه، رنگ ها می تواند نشان دهنده طعم آن باشد. علاوه بر این، می توانید از رنگ گل یا گیاهی که محصول از آن تهیه شده است استفاده کنید.

مثلا گاهی از رنگ قرمز در بسته بندی زعفران استفاده می شود ، رنگی که بیش از هر چیز به زعفران نزدیک است. با این حال، در صورتی که بیش از یک ادویه تولید می کنید، انتخاب رنگ های مختلف می تواند توجه بیشتری را به خود جلب کند.

4 1


9. از ظرف بسته بندی شفاف استفاده کنید.

در بیشتر موارد ظروف بسته بندی شفاف بهتر فروخته می شوند. زیرا مشتری می تواند محصول داخل ظرف را ببیند و از خرید خود مطمئن شود. با این حال، این بدان معنا نیست که بسته بندی شما باید همیشه شیشه ای باشد. در بسته بندی کارتنی می توانید پنجره ای در بسته بندی برای نمایش محصول ایجاد کنید. مشتری فقط باید رنگ و نوع محصول را ببیند. به عنوان مثال زعفران به صورت پودر و گاهی به صورت نسابیده به فروش می رسد. اینکه مشتری بتواند محصول را ببیند به او در انتخاب محصول کمک می کند.

5


10. بسته بندی قابل حمل تولید کنید.

قابل حمل بودن به این معنی است که حمل بسته از لحظه ای که مشتری آن را می بیند تا زمانی که آن را به خانه می برد، آسان است. اگر می‌خواهید خلاق‌تر باشید، بسته‌بندی را طوری طراحی کنید که بدون نیاز به کیف قابل حمل باشد. به عنوان مثال، ظرف محصول شما می تواند داخل یک بسته بندی به شکل کیسه باشد. اگر بیش از یک محصول دارید، می توانید از چنین طرحی استفاده کنید تا مشتری بتواند همه آنها را خریداری کند. به عنوان مثال یک بسته کامل ادویه در چنین بسته بندی قابل عرضه می باشد.

8

نتیجه

صنعت بسته بندی و طراحی آن در تامین کالا اهمیت زیادی پیدا کرده است. بسته بندی خلاقانه ادویه می تواند بر فروش آن تأثیر بگذارد و مشتری را به خرید آن ترغیب کند. اگر در حال فروش ادویه هستید، می توانید در خط تولید بسته بندی ادویه جات با استفاده از ایده های ذکر شده در بالا به طراحی بسته بندی خلاقانه ادویه بپردازید و یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید.

شماره های تماس: 03133931360 - 09220669450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *