09220669450 – 03133931360

بسته بندی سبزیجات در منزل و کارگاه

بسته بندی سبزیجات
آنچه خواهید خواند:

بسته بندی سبزیجات یکی از مراحل مهم در مسیر طولانی و پیچیده تولید تا مصرف است. کیسه ها، جعبه ها، سبدها، کارتن ها، سطل ها و پالت ها ظروف مناسبی برای جابجایی، حمل و نقل و بازاریابی محصولات تازه هستند.

امروزه استفاده از سبزیجات بسته بندی شده بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است زیرا این امورات بسیار وقت گیر می باشد و افراد ترجیح می دهند به صورت آماده خریداری کنند. محصولات تازه که فرآوری زیادی بر روی آنها انجام نشده است، تقاضای فزاینده ای توسط افراد و به ویژه رستوران ها و سایر فعالیت های خدمات غذایی دارد.

بسته هایی که می توانند عمر مفید این محصولات را افزایش دهند، کیفیت را حفظ کنند و از محصول محافظت کنند و ….می تواند به ارضای این خواسته های جدید در حال تکامل بازار کمک کند. به همین دلایل، بسیاری از تولیدکننده ها مدل بسته بندی خود را روز به روز پیشرفته تر میکنند.

بسته بندی در صنایع غذایی، علم استفاده از تکنیک های محافظت از محصولات برای انبارداری، فروش و تحویل نهایی کالا به مشتری است. به این ترتیب محافظت محصول از مرحله تولید تا مصرف باید به گونه ای باشد که مواد غذایی در تماس با آلودگی قرار نگیرند و سلامت غذاها تضمین شود.

بسته بندی اصولی و استاندارد علاوه بر محافظت از محصول، ارتباط بین فروشنده و خریدار است. بسته بندی باید ارزان، ساده، موثر و برای مشتری تا حد امکان جذاب باشد. بسته بندی باید شرایط حمل و نقل بهتر و آسان تر را فراهم کند. از عوامل موثر در بسته بندی می توان به شفافیت، نفوذ ناپذیری، حفاظت فیزیکی و عدم تماس با بخار، اکسیژن و رطوبت اشاره کرد. هدف از بسته بندی افزایش ماندگاری و محافظت از محصول در برابر عوامل بیماری زا، فساد خارجی و داخلی مواد غذایی و اکسیداسیون است.

انواع دستگاه بسته بندی سبزیجات

سبزیجات تازه و خشک را می توان در پاکت های سلفونی و یا ظروف پلاستیکی بسته بندی کرد. برای این منظور دستگاه بسته بندی سیل وکیوم، دستگاه بسته بندی عنکبوتی، دستگاه های حجمی و….. مورد استفاده قرار میگیرند. تولیدکنندگان با توجه به نوع محصول، نوع بسته بندی، وزن محصول و ظرف بسته بندی دستگاه مناسب با کار خود را انتخاب می کنند.

بیش از 1500 نوع بسته بندی مختلف برای تولید استفاده می شود و با معرفی صنعت مواد و مفاهیم جدید بسته بندی، تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. اگرچه صنعت به طور کلی موافق است که استانداردسازی ظروف یکی از راه‌های کاهش هزینه است، اما روند در سال‌های اخیر به سمت طیف وسیع‌تری از اندازه‌های بسته‌بندی حرکت کرده است تا نیازهای متنوع عمده‌فروشان، مصرف‌کنندگان، خریداران خدمات غذایی و عملیات فرآوری را برآورده کند.

بسته بندی و مواد بسته بندی هزینه قابل توجهی برای صنعت تولید دارد. بنابراین مهم است که بسته‌بندی‌کنندگان، حمل‌کننده‌ها، خریداران و مصرف‌کنندگان درک روشنی از طیف وسیعی از گزینه‌های بسته‌بندی در دسترس داشته باشند.

در خط فرآوری سبزیجات از دستگاه های مختلفی استفاده می شود. ابتدا سبزی ها باید پاک شوند سپس به خوبی در طی چندین مرحله شسته شوند. بعد از آن در صورت تمایل می توان آنها را آبگیری، خرد، سرخ و در انتها بسته بندی کرد. هر یک از این مراحل با توجه به هدف تولید حذف یا اضافه می شوند.

Untitled 1

بسته بندی سبزیجات خرد شده

درصد قابل توجهی از شکایات خریداران و مصرف کنندگان محصول ممکن است به دلیل طراحی نامناسب یا انتخاب و استفاده نامناسب ظروف بسته بندی محصول باشد. یک ظرف محصول که به درستی طراحی شده باشد باید محصول را به خوبی محافظت کند و همه از تولیدکننده گرفته تا مصرف کننده را راضی کند.با پیشرفت تکنولوژی امروزه ما قادر هستیم انواع مختلف سبزیجات را به شکل های مختلف بسته بندی کنیم.

انتخاب دستگاه بسته بندی به نوع سبزی بستگی دارد. برای بسته بندی سبزیجات خرد شده با حجم متوسط میتوان از دستگاه بسته بندی حجمی استفاده کرد. مخزن ورودی این دستگاه دارای کاپ هایی می باشد که محصولات را در حجم معینی می توان بسته بندی کرد.

بسته بندی سبزی خشک

خشک کردن یکی از قدیمی ترین روش هایی است که برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شود. کنترل آب محصول و تغییرات آن در طول ذخیره سازی برای حفظ کیفیت محصول بسیار مهم است . میوه ها و سبزیجات خشک شده به دلیل سطح فعال قابل توجهی که دارند، چالشی منحصر به فرد از نظر حفاظت از مواد غذایی هستند و در طول نگهداری به رطوبت و اکسیداسیون بسیار حساس هستند.

حذف آب از سبزیجات به محافظت از آنها در برابر کپک و باکتری کمک می کند. به همین دلیل است که انتخاب روش های بسته بندی سبزیجات خشک و نگهداری ایده آل برای جلوگیری از این فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی نامطلوب که برای کیفیت محصولات زیان آور است، اهمیت ویژه ای دارد.

هدف اصلی مواد بسته بندی این است که مواد غذایی را تا زمان مصرف در شرایط خوب نگه دارند.

بسته بندی سبزیجات در منزل

تغییرات در فناوری و عملکرد بسته‌بندی سبزیجات ناشی از تلاقی سریع تغییرات در انتظارات مصرف‌کننده، جهانی شدن بازارهای محصول و پیشرفت‌های فناوری است که منجر به توسعه سریع روش‌های پیچیده‌تر برای حفظ محصول در یک کشور می‌شود.
وظیفه اصلی یک بسته بندی نگهداری میوه ها و سبزیجات به گونه ای است که کیفیت آنها را حفظ کرده و ماندگاری آنها را افزایش می دهد.
سبزیجات در حجم های پایین بیشتر به صورت دستی بسته بندی می شوند. سبزیجات در ظروف یکبار مصرف ریخته می شوند و با دستگاه سیل وکیوم به وسیله دوخت حرارتی بسته بندی می شوند. این دستگاه ها برای بسته بندی سبزیجات خانگی بسیار مقرون به صرفه هستند و نیاز به داشتن سرمایه زیاد ندارند.

در صنایعی که بزرگتر هستند و تولید بیشتری دارند می توان از دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک استفاده کرد. قالب های این دستگاه با توجه به نیاز تولید بین یک تا چهار عدد متغیر است.

2

قیمت بسته بندی سبزیجات

برای راه اندازی یک کسب و کار در زمینه عرضه سبزیجات بسته بندی شده، قیمت دستگاه بسته بندی سبزیجات بسیار حائز اهمیت است. دستگاه های بسته بندی موادغذایی متنوعی در بازار موجود می باشد که هر یک با قیمت های متفاوتی قابل خریداری می باشند. صاحبان کسب و کار باید به خوبی تحقیق کنند تا بتوانند مناسب ترین دستگاه را با بهترین قیمت خریداری کنند. در این راستا باید کیفیت و گارانتی دستگاه مورد توجه قرار داده شود.

برای استعلام قیمت انواع دستگاه شستشوی سبزی و سایر تجهیزات خط با ضمانت کتبی و خدمات پس از فروش می توانید با کارشناسان نیکوپک تماس بگیرید.

شماره های تماس: 03133931360 - 09220669450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *