09220669450 – 03133931360

راه اندازی هایپرمارکت سبزی

شاخص مقاله/هایپرمارکت سبزی
آنچه خواهید خواند:

امروزه به دلیل توسعه شهرنشینی و افزایش زنان شاغل، خرید سبزی، پاک کردن و خردکردن و … در خانه به صورت دستی بسیار وقت گیر و خسته کننده می باشد و مردم ترجیح می دهند آنها را به صورت آماده تهیه کنند. این محبوبیت استفاده از محصولات آماده و اعتماد مردم به بهداشت و سلامت سبزیجات آماده باعث گسترش کسب و کار هایپرمارکت سبزی شده است.علاوه بر عموم مردم، عمده مشتریان این هایپرها می تواند ارگان ها و سازمان های بزرگ، هتل ها، آشپزخانه های صنعتی، بیمارستان ها و … باشند.

سبزی یکی از محصولات پرمصرف در جامعه می باشد. سبزی فروشان می توانند کار خود را ارتقا داده و به تهیه ی دستگاه های پیشرفته ی امروزی بپردازند و سبزی ها را خود فرآوری کنند.

لازمه ی این کار ابتدا یک محل بزرگ و مدرن و شیک می باشد و سپس تهیه تجهیزات مورد نیاز است. این کار در مقایسه با سایر مشاغل، به سرمایه ی چندانی نیاز ندارد و بازگشت سرمایه آن سریع است. در کنار فروش سبزی می توان به خدمات دیگری نظیر خرد کردن، سرخ کردن و بسته بندی سبزیجات پرداخت.

برای آنکه آشنایی کاملی با این شغل داشته باشید، باید علاوه بر بازاریابی و انتخاب منطقه درست، شناخت کافی از تعداد و انواع دستگاه های مورد نیاز برای این خط داشته باشید. تنها در صورت آگاهی از موارد نامبرده، مسیر پیش رو برای شما هموار و سودآور خواهد بود. در غیر اینصورت شکست چندان دور از انتظار نخواهد بود.

در این مقاله صفر تا صد راه اندازی هایپرمارکت سبزی، سرمایه مورد نیاز، مجوزهای لازم، تجهیزات و امکانات و تمام موارد که نیاز می باشد را توضیح می دهیم. این راهنما می تواند مسیر شما را در راه اندازی هایپرمارکت سبزی هموارتر کند.

ویدیویی از هایپرمارکت سبزی مشتریان ما

شروع این کسب و کار…

برای شروع هایپرمارکت سبزی ابتدا باید طرح تجاری کسب و کار خود را مشخص کنید و تصمیم بگیرید قرار است چه چیزهایی را در مغازه خود بفروشید. برای مثال تصمیم دارید در هایپر جلوی چشم مشتری سبزی ها را بشویید، خشک کنید، خرد کنید و در صورت نیاز به سرخ کردن آنها بپردازید. یا ممکن است بخواهید سبزی ها را در کارگاه بشویید و سپس به هایپر منتقل کنید. علاوه بر این ممکن است بخواهید به جز سبزی محصولات مرتبط دیگری از جمله آبلیمو و رب و… نیز بفروشید.

کار تولید سبزی را حتما رسمی و با نام تجاری شروع کنید. برای استفاده از مزایای رسمی شدن ناچار هستید پروانه بهره برداری، جواز تاسیس و پروانه بهداشتی کارگاه را بگیرید که اتفاقا سخت ترین مرحله شروع این کسب و کار است.بازار سبزی بسیار رقابتی می باشد ولی به سرعت در حال گسترش است. اگر نام تجاری خود را قوی کنید می توانید در رستورانها، بیمارستان ها، فروشگاه های زنجیره ای و…. بازاریابی کنید و سفارش بگیرید. بعد از گسترش کارتان می توانید به بسته بندی سبزیجات بپردازید.

سبزی را در تمام مناطق کشور می توان فرآوری کرد. هر چقدر به مراکز مصرف و صادرات نزدیک تر باشید امکان موفقیت بالاتر است.همچنین میتوان به کاشت سبزی و خشک کردن آن پرداخت و محصولات خود را به مناطق دیگر و حتی کشورهای دیگر صادر کنید.بهتر است با نیروی انسانی کم کار را شروع کنید و قدم های اول را آهسته و پیوسته برداریم.

بیشتر بخوانید: راه اندازی خط فرآوری سبزیجات برگی

مراحل فرآوری سبزیجات در هایپر مارکت سبزی

  1. اولین قدم برای شروع کار فرآوری سبزیجات تهیه ی عمده آنها میباشد. تهیه سبزیجات خوب و با کیفیت بسیار مهم می باشد و تاثیر مستقیمی بر روی فروش آنها دارد.
  2. در مرحله بعد باید سبزیجات را به خوبی پاک کرد. به دلیل تکنولوژی بالایی که دستگاه سبزی پاک کن دارد در ایران تولید نمی شود. به همین علت معمولا این کار توسط نیروی انسانی انجام می شود. این کار بیشترین زمان را در طول فرآوری سبزیجات می گیرد زیرا به صورت دستی انجام می شود. بهترین و راحت ترین روش برای پاک کردن سبزیجات استفاده از نوار سبزی پاک کنی می باشد. نیروی انسانی در دو طرف آن ایستاده اند و سبزی ها را پاک می کنند. سبزی ها بر روی نوار رو به جلو حرکت می کند و توسط نیروی انسانی که در دو طرف نوار ایستاده اند پاک می شود.
  3. پس از اینکه سبزی ها پاک شدند باید آنها را به خوبی شستشو داد زیرا معمولا دارای گل زیادی هستند. برای شستشوی سبزیجات برگی در مرحله ی شستشو بهتر است از شیش دستگاه شستشوی سبزی استفاده شود. برای شستشوی راحت تر سبزیجات ابتدا آنها را وارد وان گلگیری می کنیم. در این وان اجازه می دهیم سبزی ها به خوبی خیس بخورند. بعد از آن توسط نوار نقاله سبزی ها وارد وان های دیگر می شوند تا در هر وان به خوبی ضدعفونی و انگل زدایی شوند. در نهایت یک آبکشی نهایی می شوند.
شستشوی سبزی
  1. بعد از شستشوی سبزیجات باید رطوبت آنها را گرفت. این کار توسط دستگاه آبگیر انجام می شود که مکانیزم آن به صورت سانتریفیوژ می باشد.
  2. در هایپر سبزی می توان سبزیجات را جلوی چشم مشتری خرد کرد. برای خرید این دستگاه باید به ایمن بودن آن دقت کنید. این دستگاه خردکن دارای یک بشقاب بزرگ میباشد که دهانه آن بسته به ظرفیت تولید متفاوت می باشد که هر کارآفرینی با توجه به نیاز و ظرفیت تولید خود به تهیه آن می پردازد.
  3. در مرحله بعد در صورت نیاز میتوان سبزی های خرد شده را توسط دستگاه سرخ کن سبزی سرخ کرد. این دستگاه دارای همزن برقی می باشد که سبزی ها را حین سرخ شدن تفت می دهد.
  4. در هایپرمارکت سبزی ها را می توان به صورت بسته بندی شده نیز به فروش رساند.برای بسته بندی سبزی ها می توان از دستگاه سیل وکیوم سبزی استفاده کرد. در این روش سبزی ها را داخل ظروف پلاستیکی قرار می دهیم و سپس آنها را وکیوم میکنیم. کار کردن با این دستگاه بسیار راحت است و برای هایپر مناسب می باشد.
سیل کن سبزی

مزایای راه اندازی هایپر مارکت سبزی

از سبزیهای فرآوری شده برای تهیه غذاهای متفاوتی استفاده می شود. این مراحل تا هر مرحله ایی که نیاز مشتری باشد انجام و به او تحویل داده میشود.در سطح شهر هایپرمارکت های زیادی وجود دارند که سبزیها را مقابل چشم مشتری توسط دستگاه های مکانیزه شستشو سبزی، شستشو داده، خرد کرده و در نهایت بسته بندی و در اختیار مشتریان قرار می دهند.
این موضوع علاوه بر صرفه جویی در زمان، از مشقت های روزانه بانوان هم کاسته است. بنابراین می توان در هر زمان از سال، سبزی های بهداشتی و تازه آماده مصرف را تهیه نمود. علاوه بر این ها تازه بودن سبزی نقش مهمی در عطر، طعم و همچنین سلامت انسان دارد. بنابراین از تلنبار کردن سبزی های یخ زده در فریزر هم جلوگیری می شود.

با وجود آنکه راه اندازی یک خط هایپر سبزی مشقت های خود را داشته و به بودجه نسبتا زیادی نیاز دارد، اما نباید فراموش کرد که علاوه بر اشتغال زایی موجب بازگشت سریع سرمایه و ایجاد حاشیه سود چشمگیر خواهد شد.

به غیر از وان ها و دستگاه های شستشوی سبزی، خردکن و سرخ کن سبزی و دستگاه تفت سبزی، شما به یخچال فریزر صنعتی هم نیاز دارید. برای تهیه یخچال باید به فضای فروشگاه توجه شود و یخچالی تهیه کرد که جای زیادی را اشغال نکند.
در فروشگاه یک قسمت را باید به پاک کردن و خرد کردن سبزی ها اختصاص داد. مشتریان با دیدن این فضا در جلوی چشم مشتریان باعث جلب توجه آنها می شود. در این فروشگاه ها می توان به جز سبزی محصولات دیگری چون:
آبغوره، آبلیمو، عرقیجات،روغن های دستی مثل کنجد و… ، رب انار، آبغوره، ترشیجات، خیارشور و روغن های دستی، کشک و محصولات لبنی و خوراکی های پرطرفدار خوشمزه دیگر را به لیست محصولات خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرح توجیهی سبزی خشک

یکی از پرکاربرد ترین دستگاه در هایپرماکت های سبزی دستگاه آبلیموگیری و آبغوره گیری می باشد که با استفاده از این دستگاه می توان به جز فروش سبزی، آبلیمو و آبغوره را نیز به لیست محصولات اضافه کرد.
در واقع با افزایش تبلیغات و فروش بیشتر، کار شما نیز توسعه خواهد یافت. رفته رفته می توانید پیک موتوری و فروش آنلاین را هم برای محصولات خود شروع کنید . حتی داشتن یک سایت فروشگاهی خوب می تواند کسب و کار شما را برند سازی کند و سود آوری بالایی به همراه خواهد داشت.

اگر قصدر راه اندازی یا توسعه هایپرمارکت سبزی دارید می توانید با شماره های زیر همین حالا تماس بگیرید. در صفحه معرفی انواع دستگاه شستشوی میوه ، لیست قیمت با مشخصات فنی موجود است.

شماره های تماس: 03133931360 - 09220669450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *