09220669450

03133931360

سبزی فروشی مدرن
آنچه خواهید خواند:

راه اندازی یک سبزی فروشی مدرن،‌ نیاز به تجهیزات و دستگاه های گوناگونی دارد. این دستگاه ها برای شستشوی سبزی، خشک کردن، خرد کردن، نگهداری و بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند. بدون شک ایده سبزی فروش مدرن می تواند یک ایده پولساز باشد،‌ به شرط آنکه راه و چاه این کار را بلد باشید.

تجهیزات مورد نیاز سبزی فروشی مدرن

بسته به وسعت کسب و کار و تنوع محصولات سبزی فروشی، از دستگاه های مختلفی در آن استفاده می شود. در اینجا اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز را به همراه مشخصات فنی هر کدام از آن ها به شما معرفی می کنیم.

  • دستگاه های شستشوی سبزی
  • تجهیزات آبگیری و خشک کردن سبزیجات
  • دستگاه های خرد کردن سبزی
  • تجهیزات بسته بندی سبزی

1. دستگاه های شستشوی سبزی فروشی مدرن

بدون شک مهمترین اصل در هر مغازه سبزی فروشی مدرن، رعایت بهداشت است. فرقی نمی کند که شما قصد دارید سبزیجات را به چه شکلی (خرد شده، سالم،‌ سرخ شده) به فروش برسانید؛ در هر صورت باید آن ها را به خوبی شسته و میکروب زدایی کنید.
دستگاه هایی که برای شستشو و ضدعفونی کردن محصولات در سبزی فروشی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار متنوع هستند و شما باید بسته به نیاز و انتظارات خود، این تجهیزات را خریداری کنید.

دستگاه شستشوی سبزی اصفهان نیکوپک
مشاهده ویدیو: دستگاه شستشوی سبزی

وان شستشو

سبزیجاتی که از مزرعه تحویل می گیرید، گل و لای زیادی دارند و باید قبل از شستشو در یک وان با ابعاد مناسب خیسانده شوند. بعد از آن هم می توانید سبزیجات را به یک وان دیگر منتقل کرده و مواد ضدعفونی کننده را به آن ها اضافه کنید تا کاملا میکروب زدایی شوند.
وان های شستشو از جنس استنلس استیل ساخته می شوند و با ظرفیت های گوناگونی به فروش می رسند. اما ظرفیت پیشفرض آن ها در سایت نیکوپک، چیزی حدود ۴۰۰ لیتر است. یک شیر تخلیه هم برای تخلیه راحتتر آب گل آلود در این وان تعبیه شده است.
جالب است بدانید که امکان خرید وان به دو شکل ساده یا همراه با سیستم حباب ساز هم وجود دارد. این سیستم به شستشوی بهتر و تمیزتر محصولات کمک خواهد کرد. در مدل های حباب ساز از یک موتور با قدرت ۷۵۰ وات استفاده می شود.

دستگاه شستشوی سبزیجات ریشه ای

این دستگاه که با نام دستگاه برسی هم شناخته می شود،‌ برای تمیز کردن سبزیجات مثل دستگاه هویج شویی و سبزیجات ریشه ای، سیب زمینی، چغندر،‌ پیاز، شلغم و… مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از یک مخزن با جنس استنلس استیل برخوردار است که چندین برس در طول آن دیده می شود.
این برس ها عملکرد چرخشی دارند و در حین چرخیدن داخل مخزن‌،‌ محصولات را به طور کامل تمیز خواهند کرد. در قسمت بالایی برس ها چندین آبپاش وجود دارد و در قسمت پایینی دستگاه هم یک شیر برای تخلیه آب تعبیه شده است. شما می توانید طول برس های این دستگاه را از یک تا ۳ متر تعیین کنید.و این دستگاه به عنوان بهترین دستگاه شستشوی سیب زمینی می باشد.

دستگاه شستشوی برسی
مشاهده ویدیو: دستگاه شستشوی برسی

دستگاه سبزی شور صنعتی

برای شستشوی سبزیجات برگی مثل گیشنیز،‌ ترخون، تره،‌ رزماری و… می توان از دستگاه سبزی شور صنعتی استفاده کرد. این دستگاه مکانیزم بسیار پیشرفته ای دارد و سبزیجات را به طور کامل،‌ تمیز و ضدعفونی می کند. همچنین طراحی آن به گونه ای است که آب استفاده شده مجددا تصفیه شده و به این ترتیب، از هدر رفتن آب جلوگیری خواهد کرد.
این دستگاه عملکردی تمام اتوماتیک و پیشرفته داشته و کاملا برای یک سبزی فروشی مدرن و لوکس برازنده است. ظرفیت مخزن این دستگاه می تواند از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ لیتر متغیر باشد.

قیمت دستگاه میوه شور صنعتی

2. تجهیزات آبگیری و خشک کردن سبزیجات

برای اینکه سبزیجات سالم بمانند و کپک نزنند، باید بعد از شستشو آن ها را آبگیری کرد. همین مراحل به ظاهر ساده هستند که تفاوت یک سبزی فروشی لوکس را با یک سبزی فروشی معمولی مشخص می کنند. برای این منظور، می توانید از دستگاه آبگیر سانتریفیوژ استفاده کنید. این دستگاه با استفاده از نیروی گریز از مرکز،‌ آب اضافی سبزی ها را می گیرد.
البته توصیه می شود برای خشک کردن و آبگیری سبزیجات ریشه ای،‌ از نوار فن دار استفاده کنید. این نوار دارای فن های دمنده است که اب اضافه چنین سبزیجاتی را از بین می برد.

3. دستگاه های خرد کردن سبزی

در صورتی که قصد دارید سبزیجات را به صورت خرد شده یا اسلایس شده به فروش برسانید، به تجهیزات خردکن سبزی هم در سبزی فروشی مدرن خود نیاز خواهید داشت. برای این منظور،‌ دو انتخاب پیش رویتان قرار دارد: سبزی خردکن بشقابی و سبزی خردکن صنعتی.
خروجی سبزی خردکن بشقابی شبیه به مواقعی است که سبزی ها را با چاقو خرد می کنید. اما سبزی خردکن صنعتی یک تیغه پروانه ای دارد و خروجی آن یک دست تر است. اگر حجم تولیدات روزانه شما بسیار بالا باشد،‌ ناچارید سبزی خردکن صنعتی خریداری کنید.
در کنار این دو دستگاه، می توانید از تجهیزات دیگری مثل اسلایسر قارچ،‌ خلال کن سیب زمینی و اسلایسر میوه و سبزیجات نیمه صنعتی هم استفاده کنید.

4. تجهیزات بسته بندی سبزی فروشی مدرن

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی سبزی فروشی مدرن،‌ یک یا چند دستگاه بسته بندی است. شما باید سبزیجات تمیز شده را به همان شکلی که هستند، به صورت خرد شده،‌ اسلایس شده،‌ سرخ شده و… در بسته بندی مناسبی قرار دهید.
برای این منظور، می توانید از دستگاه های زیر استفاده کنید:
دستگاه سیل کن:
این دستگاه برای بسته بندی سبزی، سرخ شده مورد استفاده قرار می گیرد. شما باید از بخش پی ال سی دستگاه، مدت زمان چرخش ماردون را تعیین کنید. حجم سبزی خروجی داخل بسته بندی از این طریق تعیین خواهد شد. این دستگاه در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به بازار عرضه می شود که نوع اتوماتیک، بسته بندی محصول را به صورت خودکار انجام می دهد.
دستگاه بسته بندی ماردونی:‌
برای بسته بندی کردن سبزی در داخل ظرف های یکبار مصرف از این دستگاه استفاده خواهد شد. این دستگاه توانایی بسته‌بندی محصولات را در ابعاد و وزن‌های مورد نظر شما در کیسه‌های پلاستیکی دارد. با تنظیم زمان چرخش ماردون، مقدار دقیق محصولی که باید در هر بسته قرار گیرد، به راحتی تنظیم می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود تا بسته‌بندی مواد با دقت بالا و بر اساس نیاز کاربر انجام شود و در صنایع مختلف مانند غذایی، دارویی و شیمیایی کاربرد داشته باشد. بسته‌بندی دقیق و اتوماتیک به بهبود بهره‌وری تولید و کاهش خطا در وزن‌دهی کمک می‌کند.
ترازوی دیجیتال:
بدون شک برای فروش سبزیجات به مشتریان، به یک ترازوی دیجیتال نیاز دارید. این روش بیشتر برای فروش سبزی ها به صورت فله ای کاربرد دارد‌؛ چراکه محصولات بسته بندی شده از وزن دقیقی برخوردارند و نیازی نیست آن ها را روی ترازو قرار دهید.
یخچال:
برای نگهداری سبزیجات، به چندین یخچال سوپرمارکتی نیاز دارید. در انتخاب تعداد یخچال ها و کیفیت آن ها دقت کنید تا مطمئن شوید که سبزیجات شما سالم و با کیفیت باقی می مانند.
سایر تجهیزات:
بسته به نوع محصولاتی که عرضه می کنید، ممکن است به تجهیزات آشپزخانه صنعتی دیگری هم در سبزی فروشی مدرن خود نیاز داشته باشید. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراحل راه اندازی سبزی فروشی پیشرفته

راه اندازی و ایجاد یک سبزی فروشی مدرن، به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. برای این منظور،‌ بهتر است طبق نقشه راه زیر پیش بروید:

  1. حتما لیستی از محصولاتی که قرار است عرضه کنید را بنویسید.
  2. با توجه به آن محصولات، تجهیزات و دستگاه های مورد نیازتان را هم لیست کنید. برای مثال اگر قرار نیست سبزیجات سرخ شده به مشتری عرضه کنید،‌ دیگر خرید دستگاه سرخ کن سبزی بی معنا خواهد بود.
  3. بودجه لازم برای خرید دستگاه های مورد نیاز را تخمین بزنید.
  4. فضای مناسبی برای راه اندازی مغازه خود در نظر بگیرید. این فضا باید هم به اندازه کافی تمیز بوده و هم مساحت کافی برای قرار دادن تجهیزات و رفت و آمد مشتریان یا پرسنل را داشته باشد.
  5. با یک مزرعه دار برای تهیه سبزیجات تازه و سالم مذاکره کنید.
  6. نیروی کار ماهری را بسته به وسعت کسب و کارتان استخدام کنید.

نکات مهم در راه اندازی سبزی فروشی مدرن

برای اینکه یک سبزی فروشی لوکس و مدرن داشته باشید، لازم است تا نکات مختلفی را مورد توجه قرار دهید. در اینجا به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

  • حتما از مواد اولیه با کیفیت و تازه استفاده کنید.
  • دستگاه های پیشرفته و مدرن خریداری کنید و تا حد امکان به سراغ خرید دستگاه های دست دوم نروید.
  • قفسه های فروشگاه را به شکل جذابی بچینید.
  • بازاریابی و تبلیغات مناسب را فراموش نکنید.
  • محصولات متنوعی عرضه کنید تا بتوانید تمام خواسته ها و نیازهای مشتریان خود را براورده نمایید. به این ترتیب آن ها از رقبای شما بی نیاز خواهند شد.
  • در صورتی که برایتان مقدور است،‌ امکان خرید آنلاین و تحویل محصولات درب منزل را هم برای مشتریان خود فراهم کنید. این ویژگی باعث تمایز سبزی فروشی مدرن با سبزی فروشی های قدیمی خواهد شد.

بودجه لازم برای راه اندازی سبزی فروشی پیشرفته چقدر است؟‌

همانطور که متوجه شدید، برای راه اندازی یک سبزی فروشی پیشرفته و مدرن به تجهیزات زیادی نیاز است و این کار به سرمایه بسیار بیشتری نسبت به یک سبزی فروشی عادی نیاز دارد. برای تخمین بودجه مورد نیاز خود باید هزینه‌های زیر را در نظر بگیرید:

  1. هزینه اجاره مغازه
  2. هزینه خرید تجهیزات
  3. هزینه استخدام پرسنل
  4. هزینه های مربوط به دریافت مجوزهای لازم
  5. قیمت دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی سبزی فروشی مدرن چقدر است؟
  6. هرکدام از دستگاه هایی که برای این کار نیاز هستند، مدل های متنوعی دارند و قیمت آن ها هم تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. برای مثال عوامل زیر،‌ بیشترین تاثیر را روی قیمت این تجهیزات
  7. خواهند داشت:
  8. نوع دستگاه
  9. مکانیزم عملکرد
  10. ابعاد دستگاه
  11. ولتاژ ورودی
  12. جنس بدنه و مخزن
  13. ظرفیت مخزن
    و…
    با توجه به اینکه قیمت این تجهیزات در پی نوسانات اقتصادی دچار تغییر می شود،‌ به شما توصیه می کنیم برای اطلاع از قیمت روز آن ها و همچنین دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

درآمد سبزی فروشی مدرن چقدر است؟‌

بدون شک یک مغازه سبزی فروشی مدرن، درآمدی بسیار بیشتر از سبزی فروشی عادی دارد. مردم تمایل دارند از کسب و کارهایی خرید کنند که همه چیز آن ها پیشرفته و مدرن بوده و تولید محصول آن ها کاملا بهداشتی و اصولی باشد. اما در خصوص این سوال که درآمد کسب شده از این راه دقیقا چقدر است، هیچ پاسخ دقیقی وجود ندارد.
در واقع درآمد سبزی فروشی به کیفیت مواد اولیه، حجم تولیدات روزانه، استراتژی های بازاریابی و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. اما به طور کلی، این ایده می تواند یک کسب و کار پردرآمد و زودبازده را برایتان به وجود آورد. همچنین شما می توانید برای افراد دیگر هم اشتغال زایی کنید.
اگر همچنان سوال یا ابهامی در ذهنتان مانده،‌ کافیست برایمان کامنت بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

بدون شک، ایده راه اندازی هایپرمارکت سبزی می‌تواند بسیار پولساز باشد، به شرطی که به خوبی با راه و چاه این کار آشنا باشید. شما باید به انتخاب تجهیزات مناسب، مدیریت منابع، و همچنین ارتقای تجربه مشتریان توجه ویژه‌ای داشته باشید. استفاده از تکنولوژی‌های روز مانند سیستم‌های مدیریت فروشگاه و سفارش آنلاین، می‌تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند.

شماره های تماس: 03133931360 - 09220669450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *