09220669450 – 03133931360

6 کسب و کار کوچک، اما پرسود!

کسب و کارهای کوچک پرسود
آنچه خواهید خواند:

چرا کسب و کارهای کوچک

امروزه فرصت های شغلی و کسب و کارهای پرسود بسیار خوبی وجود دارد که با سرمایه ی کم می توان به درآمدزایی رسید. کسب و کارهای کوچک می تواند سود و مزایای زیادی داشته باشد و در عین حال نیاز به سرمایه ی زیادی ندارند.
چنین شغل هایی برای خانم های خانه دار یا افرادی که سرمایه ی زیادی ندارند برای شروع بسیار مناسب می باشد. می توان کسب و کار کوچک خود را با سرمایه ی کم شروع کرد و پیوسته آن را رشد و توسعه داد. کسب و کارهای کوچک پرسود نرخ بیکاری را کاهش می دهند و می توانند نیاز اشتغال را تامین کنند.
خانوارها می توانند برای بهبود وضعیت اقتصادی و کیفیت زندگی خود به راه اندازی کسب و کارهای کوچک بپردازند.اگر کسب و کار را به صورت خانگی شروع کنند در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی می شود زیرا دیگر نیازی به پرداخت اجاره و قبض های آب و برق و …به صورت جداگانه نمی باشند. در کسب و کارهای خانگی با حداقل امکانات می توان پول درآورد و در ابتدای کار نیازی به امکانات زیادی نیست.
اگر به دنبال یک فرصت شغلی هستید که هم سودآور باشد و هم پتانسیل رشد زیادی داشته باشد،با ما همراه باشید. در ادامه به چند مورد از کسب و کارهای کوچک پرسود می پردازیم.

معرفی نمونه ای از کسب و کارهای کوچک پرسود

1. فرآوری سبزی در منزل یا کارگاه های کوچک: امروزه به دلیل مشغله ی زیاد خانم ها و صرفه جویی در زمان، سبزی آماده بسیار محبوب شده است. برای راه اندازی این کسب و کار تنها به چند دستگاه شستشوی سبزی، دستگاه خردکن و دستگاه سرخ کن نیاز می باشد. البته این کار به فضای بهداشتی و تمیزی نیاز دارد.

سبزی را می توان تنها پاک کرد و به بازار عرضه نمود یا اینکه مابقی مراحل فرآوری آن مانند خرد کردن، سرخ کردن، بسته بندی و … را نیز انجام داد.

3

2. بسته بندی حبوبات: این شغل یکی از پرطرفدارترین ها برای خانم ها می باشد و به راحتی با خرج کم انجام می شود. درست کردن آن راحت است و به فضای زیادی نیاز ندارد. تنها کافیست یک پک دستگاه بسته بندی حبوبات تهیه کنید و به بسته بندی محصولات پراخت.

مشاهده دستگاه بسته بندی خشکبار

3. تولید ترشی خانگی: اگر در درست کردن ترشی مهارت دارید، می توان از این راه درآمد خوبی به دست آورید. در بین مردم ترشی خانگی طرفداران بیشتری نسبت به ترشی صنعتی دارد.

مشاهده خط ترشی و خیار شور و شوریجات

4. تولید لواشک خانگی: در کنار تولید ترشی، درست کردن لواشک جزو مشاغلی است که می تواند پولساز باشد. لواشک یکی از پرطرفدارترین خوراکی هایی است که به راحتی فروخته می شود و می توان آن را در خانه انجام داد.

5. تولید رب گوجه فرنگی خانگی: امروزه تعداد خانم های شاغل بسیار زیاد شده است و خانم ها فرصت درست کردن اقلام وقت گیری مانند رب گوجه فرنگی را ندارند. به همین دلیل فروش رب خانگی درآمد خوبی دارد. می توان در منزل به پخت گوجه فرنگی ها پرداخت و آنها را به رب گوجه فرنگی تبدیل کرد.

مشاهده انواع دستگاه شستشوی میوه

4

6. آسیاب مواد و بسته بندی آن: ادویه جات یکی از پرمصرف ترین خوراکی هایی است که هرکسی در زندگی روزمره با آن سروکار دارد. تنها با خرید یک آسیاب رومیزی خانگی و داشتن یک ترازو و بسته بندی حرارتی کوچک می توانید کار خود را شروع کنید. حتی می توانید به عنوان تامین کننده عمده در این عرصه قدم بگذارید و فقط با آسیاب کردن و فروش فله ای کار خود را آغاز کنید.

مشاهده انواع آسیاب عطاری

چگونه یک کسب و کار کوچک را راه اندازی کنیم؟

قبل از شروع کسب‌وکارتان، به اطلاعاتی در مورد شرایط اقتصادی، جمعیت‌شناسی مکانی که می‌خواهید کسب‌وکارتان در آن استقرار داشته باشد، چشم‌انداز و تاکتیک‌های رقبا و هزینه منابع، فناوری و نیروی کار نیاز دارید.
در مسیر راه اندازی کسب و کارهای کوچک اولین قدم کشف استعدادها و توانایی های خود می باشد. پس از آن انتخاب شغلی می باشد که پتانسیل رشد خوبی داشته باشد و بتواند به کسب و کار موفقی تبدیل شود. با آگاهی کامل از شیوه ی درست فعالیت در آن شغل می توان دست به کار شد و به راه اندازی آن پرداخت.

برای راه اندازی یک کسب و کار باید درباره ی ایده آن تحقیق کرد. مطالعه کتاب ها و مقالات مرتبط از این دست بسیار مناسب می باشد. همچنین در مورد رقبای خود به خوبی تحقیق کنید تا روند کار آنها دستتان بیاید. سپس برنامه ریزی کسب و کار خود را شروع کنید. یک طرح کسب و کار را دانلود کنید و شروع به پر کردن آن نمایید.

تا حد امکان دقیق باشید و اگر به چیزی برخورد کردید که پاسخ آن را نمی دانید، برای تحقیق کامل آن وقت بگذارید. هرچه طرح کسب و کار شما دقیق تر باشد، پایه قوی تری برای راه اندازی کسب و کار کوچک خود دارید.

تامین مالی مطمئن با استفاده از طرح کسب و کار خود، به منابع مالی مانند بانک ها و سرمایه گذاران آشنا می شوید. مطمئن شوید که مجوزهای قانونی تماما بررسی شده است. چه گواهی هایی نیاز دارید؟ چه مجوزهایی؟ از چه قوانینی باید آگاه باشید؟
اگر تازه شروع کرده اید، ممکن است بتوانید کسب و کار خود را به تنهایی اداره کنید. اما با پیشرفت کار، باید کارمندان پاره وقت یا تمام وقت را استخدام کنید. در مورد استخدام کارمند، حقوق و مزایا و … باید از قانون های اداره کار به خوبی آگاه بود.

برای گسترش کسب و کار خود، حضور آنلاین بسیار مهم است. محصولات تولید شده را می توان در وبسایت، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی بازاریابی کرده و به فروش برسانید.

اگر شما هم جزء کسانی هستید که مدت هاست در فکر خود به دنبال راه اندازی کسب و کار کوچک و پربازده هستید، همین حالا دست به کار شوید تا یک قدم از رقبای جدید جلوتر باشید. اگر در خصوص خرید تجهیزات به راهنمایی یا استعلام قیمت نیاز دارید، به سایت نیکوپک سر بزنید.

شماره های تماس: 03133931360 - 09220669450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *