09220669450

03133931360

دستگاه آسیاب آرد

  • نوع عملکرد: تیغه پروانه ای / چکشی/ سایشی
  • قدرت موتور: متغیر ( مراجعه به بروشور دستگاه)
  • ولتاژ ورودی: ۲۲۰ ولت ( تکفاز)
  • جنس دستگاه: فولاد با رنگ الکترواستاتیک ( قابل سفارشی سازی با جنس استیل)
  • ظرفیت متوسط: ۱۰ الی ۵۰ کیلوگرم در ساعت
  • سرعت موتور: ۳۰۰۰ دور در دقیقه

از آنجایی که چهار مدل دستگاه برای این کار وجود دارد، پیشنهاد می شود برای دریافت اطلاعات فنی دقیق تر، بروشور هر دستگاه را جداگانه بررسی نمایید.

دستگاه آسیاب آرد

دستگاه آسیاب آرد در انواع مختلفی وجود دارند و شما می توانید با توجه به نیاز و کاربرد خود یکی را انتخاب کنید.
بسیاری از افرادی که تمایل و زمان برای درآمدزایی خانوار دارند، در حال تهیه دستگاه آسیاب برای تولید آرد و بسته بندی هستند. استفاده از این تجهیزات کیفیت نهایی محصول را افزایش داده و مواد آسیاب شده را به صورت یکنواخت تحویل می دهد به طوری که قیمت دستگاه آسیاب آرد گندم مناسب و استفاده از این دستگاه سود خوبی به همراه دارد.

انواع دستگاه آسیاب آرد

  1. دستگاه آسیاب آرد صنعتی
  2. آسیاب نیمه صنعتی آرد
  3. آسیاب صنعتی کوچک آرد
  4. آسیاب آرد گندم خانگی

1.دستگاه آسیاب آرد صنعتی

معمولاً ازدستگاه آسیاب گندم صنعتی در کارگاه‌هایی که دارای حجم تولید بالا هستند استفاده می‌شود و تقریباً قدرت موتور این دسته از دستگاه‌های آسیاب ۳۰ الی ۴۰ اسب بخار است.از سوی دیگر بدنه دستگاه آسیاب صنعتی بزرگ ( صنعتی چکشی) از فولاد ساخته شده و در ضخامت های مختلف با توجه به اندازه ی دستگاه می باشد . این دستگاه دارای تیغه های چکشی می باشد به طوری که می توان از آنها برای بدست آوردن آرد بیشتر و آسیاب بیشتر گندم و جو در زمان کمتر استفاده کرد.
دستگاه های آسیاب آرد صنعتی مجهز به دریچه ای برای انتقال گندم به دستگاه و آسیاب آن می باشد. این دستگاه از فولاد ساخته شده است به همین دلیل محکم و بادوام است . دستگاه های جدید بدون لرزش و نویز هستند و با سرعت و عملکرد بالا کار می کنند و خروجی با کیفیت بالایی دارند.

دستگاه آسیاب صنعتی اصفهان

2.آسیاب نیمه صنعتی آرد

این مدل آسیاب سرعت موتور بین ۳۰۰۰ دور در دقیقه دارد. ولتاژ‌های ورودی آن ۳۸۰ ولت می‌باشد.
معمولاً جنس چکش‌های این دستگاه از فولاد سخت شده است و جنس بدنه دستگاه از فولاد با رنگ‌ الکترواستاتیک می باشد که می‌توانید این دستگاه را نیز با جنس استیل سفارش دهید.از آنجایی که این دستگاه توان آسیاب انواع مواد را دارد شرکت نیکوپک آن را با عنوان آسیاب نیمه صنعتی عطاری در بازار ارائه کرده است.

آسیاب نیمه صنعتی عطاری

بیشتر بخوانید: دستگاه پرکن پودری

3.آسیاب صنعتی کوچک آرد

از مشخصات مهم این دستگاه آسیاب صنعتی کوچک می توان به نوع عملکرد سایشی این دستگاه اشاره کرد. از سوی دیگر این دستگاه ظرفیت آسیاب مواد سخت را در حجم 30 الی 35 کیلوگرم در ساعت انجام دهد.از طرفی نیز این دستگاه ظرفیت آسیاب مواد نرم را بین ۵۰ الی ۶۰ کیلوگرم در ساعت دارد.
معمولاً قدرت موتور دستگاه آسیاب صنعتی کوچک ۳ اسب بخار است و سرعت موتور آنها از ۳۰۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. ولتاژ‌ ورودی این دستگاه به صورت تک فاز و ۲۲۰ ولت است.
بدنه این دستگاه از جنس فولاد با رنگ الکترواستاتیک است و جنس محفظه خردکن آن به صورت آلومینیومی می باشد. جنس تیغه‌ها و دیگر دندانه‌های خردکن این دستگاه از استیل ۳۰۴ است.

دستگاه آسیاب صنعتی کوچک

4.آسیاب آرد گندم خانگی

دستگاه های آسیاب آرد خانگی تولید شده نسبت به مدل های صنعتی ابعاد و ظاهر متفاوتی دارند و با قیمت های مناسب عرضه می شوند. کیفیت بالای تیغه تیز این دستگاه امکاناتی را فراهم می کند که گندم، جو و ذرت را به مقدار کم و به دلخواه آسیاب کنید. آسیاب گندم خانگی برای عطاری نیز مناسب است و می تواند مواد خشک را آسیاب کند. حمل آن نیز آسان است، بنابراین به راحتی به محل مورد نظر منتقل می شود و استفاده از دستگاه آسیاب عطاری بسیار آسان است.
بیشترین استفاده‌ای که از دستگاه‌های آسیاب رومیزی (آسیاب عطاری کوچک) می‌شود برای استفاده در منازل و یا عطاری‌ها است که معمولاً حجم تولید پایینتری دارند. دستگاه‌های آسیاب رومیزی دارای موتورهای آرمیچر بوش آلمان است که قدرت این موتور ۲۴۰۰ وات می‌باشد.
از سوی دیگر سرعت موتور این دستگاه در صورتی که بر روی دور تند باشد بین ۳۰/۰۰۰ دور در دقیقه و در صورتی که دور موتور روی کند باشد ۱۵/۰۰۰ دور در دقیقه می باشد. ولتاژ ورودی این دستگاه ۲۲۰ ولت است و وزن آن 20 کیلوگرم می‌باشد .
این دستگاه می‌تواند مواد سخت را به ظرفیت ۱۰ کیلوگرم در ساعت آسیاب کند و از طرفی نیز قادر است آسیاب مواد نرم را در ظرفیت ۳۵ کیلوگرم در ساعت انجام دهد. جنس تیغه‌های این آسیاب فولاد آبکاری شده می باشد و تعداد توری‌های آن نیز ۵ عدد می‌باشد.

آسیاب رومیزی عطاری

عملکرد دستگاه

از دستگاه آسیاب آرد برای تولید آرد استفاده می شود که در نان، کلوچه و سایر محصولات استفاده می شود. پیشرفت تکنولوژی باعث صرفه جویی در زمان و افزایش سرعت آسیاب آرد شده است. قبلاً این کار با دست یا با استفاده از وسایل مکانیکی ساده انجام می شد، اما امروزه با دستگاه های آسیاب آرد، این فرآیند به راحتی وبدون دخالت دست انجام می شود
به طور کلی جهت آسیاب آرد از دستگاه‌های آسیاب چکشی استفاده می‌شود که طرز کار این دسته از آسیاب ها برای تولید آرد به شرح زیر است.
آسیاب چکشی وسیله ای است که با ضربات متوالی چکش مواد جامد را به قطعات کوچک می شکند یا خرد می کند. عملکرد این دستگاه بسیار ساده است و از یک درام فولادی با محور عمودی یا افقی تشکیل شده است که چکش بر روی آن سوار می شود.
با چرخش درام، چکش می تواند در نقاط تقاطع نوسان کند یا به روتور مرکزی ثابت شود. این مواد وارد قیف تغذیه می شود و با چرخش درام توسط چکش خرد می شود. اگر آسیاب چکشی فیلتر نداشته باشد، از جریان هوا برای جدا کردن ذرات کوچک از ذرات بزرگتر استفاده می شود.

دستگاه آسیاب آرد چه مزیتی دارد؟

بیشترین استفاده ای که از دستگاه های آسیاب آرد می شود برای آسیاب کردن محصولات غذایی است که بخشی از مزیت این دستگاه به شمار می آید و در ادامه به برخی از مزایای کلیدی استفاده از این دستگاه ها اشاره خواهیم کرد
آسیاب یکنواخت: این نوع تجهیزات اجازه می دهد تا محصولات غذایی به طور یکنواخت آسیاب شوند. بخش مهمی از ویژگی‌های دستگاه آسیاب آرد مربوط به کیفیت بالای پودرهای تولید شده می‌باشد به طوری که شکل یکنواخت پودرها قابلیت استفاده در صنایع مختلف را دارد.
از آنجا که خرد کردن دستی می‌تواند بسیار زمانبر و هزینه بر باشد استفاده از دستگاه آسیاب گندم به آرد می‌تواند در صرفه جویی زمان و هزینه نقش موثری داشته باشد.
چکش‌هایی که در تولید دستگاه آسیاب آرد مورد استفاده قرار گرفته است از سختی بالایی برخوردار هستند به طوری که موجب شده است طول عمر چکش‌ها بالا رود و دیگر نیاز نباشد مدام اقدام به تعویض آنها کنید.
پایداری این دسته از دستگاه‌های آسیاب بسیار بالا بوده یعنی در برابر سایش و خوردگی مقاوم هستند موجب می‌شود دستگاه دیرتر خراب شود و یا اینکه نیاز به تعویض قطعات نباشد.
دستگاه فوق نیز دارای کارایی بالایی است که با تنظیم سرعت و قدرت موتور آن می‌توانید کارایی را افزایش دهید و انواع مختلفی از محصولات را خرد و آسیاب کنید.

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت دستگاه آسیاب آرد گندم

در ادامه مطالب می‌خواهیم به عواملی که می‌تواند بر روی قیمت دستگاه آسیاب آرد تاثیرگذار باشد بپردازیم پس با ما همراه باشید.
همانطور که می‌دانید قسمت‌های حیاتی دستگاه از جنس فولاد ساخته شده است که باعث پایداری دستگاه می‌شود. ضخامت فولاد می تواند بر روی قیمت دستگاه تاثیر مستقیم می گذارد و همچنین از آنجا که قیمت فولاد تحت تاثیر نوسانات بازار است می‌تواند بر روی قیمت نهایی این دستگاه تاثیرگذار باشد.جنس چکش‌ها به گونه‌ای است که مقاومت و سختی بالایی را تحمل می‌کند که این نوع کیفیت بر عمر مفید دستگاه تاثیر می‌گذارد و در نهایت موجب شده است که قیمت این دستگاه متغیر باشد.
از آنجا که قدرت الکتروموتورها تاثیر بسیاری بر راندمان و سرعت تولید دارند نقش اساسی بر روی قیمت دارد به طوری که هرچه قدرت الکتروموتور بالاتر باشد مسلماً قیمت این دستگاه بالاتر خواهد بود.از سوی دیگر معمولاً جنس الکتروموتورهای با کیفیت را به گونه‌ای تولید می‌کنند که مصرف انرژی و پایداری دستگاه در حد استاندارد باشد به همین عامل بر روی قیمت دستگاه تاثیر گذاشته است.
تجهیزات جانبی که موجب می‌شود ایمنی و کارایی دستگاه مدنظر در حد استاندارد باشد مانند سیستم‌های جمع آوری گرد و غبار و سیستم‌های کنترل و نظارت همه این موارد بر روی قیمت دستگاه آسیاب گندم و جو خانگی و صنعتی نیکوپک تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: دستگاه بسته بندی پودری آگر

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دستگاه آسیاب آرد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *